A mother picks her son up to hug, both of them wearing sunglasses. Photo by Christian Anderl.

OBITELJSKA FOTOGRAFIJA

Savjeti Christana Anderla za snimanje prirodnih obiteljskih portreta

Za austrijskog profesionalnog fotografa Christiana Anderla dokumentiranje dragocjenih trenutaka obiteljskog života postalo je jednako važno kod kuće kao i za karijeru. Ambasador tvrtke Canon poznat je po spontanim i intimnim portretima u svojoj profesionalnoj fotografiji. Osim toga dijeli nježne trenutke svog obiteljskog života na svom Instagram računu i pokazuje svijet očima svog malog sina.

Priznaje da mu je očinstvo promijenilo život. Kada je postao otac, dobio je i nadahnuće za projekt Očinstvo, seriju portreta u kojima očevi pričaju o svojim iskustvima, dijele lijepe i teške trenutke i drugima pružaju savjete. Christianov rad dugo se usredotočuje na ljude, ali snimanje obiteljskih trenutaka osobito mu je važno.

"Kada ostarim i moj sin ode od kuće, bit ću tužan što više nije ovdje", kaže. "Moći ću sjesti na kauč i pogledati sve njegove fotografije iz djetinjstva. Ovog će ljeta napuniti šest godina. Pronašao sam neke fotografije koje sam snimio kada je imao jednu godinu i već se osjećam staro kada vidim koliko brzo odrasta. Vrijeme prolazi prilično brzo... Mislim da se snimanjem fotografija trebamo podsjetiti da će djeca brzo napustiti dom. Kada gledamo te fotografije i sjetimo se te činjenice, s djecom budemo malo strpljiviji."

Christian ovdje dijeli pet najboljih savjeta i tehnika za snimanje spontane obiteljske zabave. Slijedite njegove savjete za snimanje prirodnih i spontanih obiteljskih portreta.

1. Ostavite telefon u džepu

"Kada uzmete fotoaparat, svjesniji ste snimanja fotografije”, kaže Christian koji se zalaže za to da odložite telefon i snimite promišljenije fotografije fotoaparatom. "Nije da samo jednom rukom snimite što god se dogodi kao što to činite s pametnim telefonom. Više se trudite i mislim da snimite bolje fotografije.”

Osim toga, prelaskom na fotoaparat smanjuje se vrijeme koje provodite gledajući u zaslon, na što se Christian odnedavno fokusira uz digitalnu detoksikaciju. "Ne želim cijeli dan gledati u zaslon. Ako snimam fotografije samo pametnim telefonom, produljuje se vrijeme gledanja u zaslon. Želim gledati u tražilo i biti svjestan trenutka.”

Christian vjeruje da postoje i tehničke prednosti upotrebe fotoaparata u odnosu na telefon, primjerice fizičke kontrole za promjenu postavki kao što su brzina zatvarača i otvor blende. Uz to često preferira upotrebu tražila za kompoziciju fotografije. "Brojni softveri nastoje simulirati pogled kroz pravi objektiv, ali to jednostavno nije isto... mislim da ne možete pobijediti kombinaciju velikog senzora i objektiva.” Osnovni modeli fotoaparata kao što je Canon EOS M50 imaju te fizičke kontrole, a prosječan pametni telefon iste kategorije ih nema.

2. Budite spremni snimiti spontan trenutak

Kada snimate fotografije djece, morate biti spremni na sve. Fotoaparat s brzim automatskim izoštravanjem i praćenjem izoštravanja kao što je Canon EOS R, EOS 80D ili EOS M50 omogućuje vam predviđanje trenutka i snimanje brze akcije bez bojazni da će objekt biti zamućen.

"Želim gledati u tražilo i biti svjestan trenutka."

"Za snimanje fotografija djece trebate brzo automatsko izoštravanje”, kaže Christian. "To je ono što trebate tražiti od fotoaparata. Sve ostalo ovisi o vašem budžetu. Svi me uvijek pitaju koji fotoaparat trebaju kupiti, ali uvijek kažem da prvo trebaju misliti na objektiv. Možda trebate novi objektiv, a ne novi fotoaparat. Brzina i optička kvaliteta objektiva važniji su od fotoaparata.”

Za obiteljsku fotografiju potrebna je i određena količina pragmatičnosti. "Kad god osjetim da se netko više ne želi fotografirati, spustim fotoaparat”, kaže Christian. "Ako netko ne želi da ga fotografirate, nikada nećete dobiti njihovu dobru fotografiju. To je posebno istina kada se radi o djeci, ne možete natjerati djecu na fotografiranje, pa to jednostavno prihvatite i pokušajte kasnije.”

A boy smiles as bubbles float around him. Photo by Christian Anderl.

3. Eksperimentiranje s različitim žarišnim duljinama

"Mislim da za snimanje obiteljske fotografije trebate barem dvije različite žarišne duljine”, kaže Christian. "Meni je Canon EF 85mm f/1.8 USM objektiv odličan za portrete. S 85 mm dobivate manju dubinsku oštrinu, pa možete izdvojiti lice iz pozadine. Dovoljno je dugačak da odgovara zadatku. Ako upotrijebite 35 mm ili 50 mm, rezultat je izobličenje i veći nos. Kao fotograf za portrete moram pričati s ljudima dok ih snimam, pa je 85 mm dobar izbor iz srednje klase s kojim ne možete pogriješiti.”

Christian za snimanje portreta preferira EF 85mm f/1.8 USM objektiv, ali smatra da izvrsne fotografije možete snimiti i s 35 mm. "Mislim da je Canon EF 35mm f/1.4L II USM objektiv dobar za gotovo sve. Kada god ne znate što biste, uzmite 35 mm i moći ćete snimiti sve, čak i portret. Imajte na umu da će se lice malo izobličiti, ali s druge strane dobit ćete intimniji dojam jer se približavate licu.”

Slični članci
A baby plays with an abacus.

FOTOGRAFIRANJE BEBA

12 savjeta za fotografiranje beba koje možete odmah iskoristiti

Sačuvajte dragocjene trenutke i zabilježite bebin razvoj primjenom naših pametnih načina kojima ćete fotografiranje beba pretvoriti u zabavu te postići odlične rezultate.

A mother and child play in a corridor of mirrors.

OBITELJSKA FOTOGRAFIJA

10 savjeta za trenutno poboljšanje obiteljskih fotografija

Snimajte dragocjene bezvremenske snimke voljenih osoba prateći ovaj savjet profesionalnog fotografa

A girl holds a frisbee in front of her like a picture frame around her face.

OBITELJSKA FOTOGRAFIJA

Snimite bolje portrete: zabavni obiteljski fotografski izazovi

Blogerica Katja Gaskell svoj je pametni telefon zamijenila fotoaparatom Canon EOS M50 i rezultati su je zadivili – i sami isprobajte ove napredne tehnike.

A man stands in the sea and throws his son in the air. Photo by Christian Anderl.

4. Prvo uvijek mislite na pozadinu

Christian kaže da ćete pažnju vjerojatno usmjeriti na objekte snimanja, osobito na djecu koja se brzo kreću, ali važno je uzeti u obzir pozadinu koja je ključna komponenta kompozicije i često se previdi.

"U fotografiji uvijek podučavam pravilo da se prvo misli na pozadinu jer je to nešto što većina ljudi podcjenjuje ili zaboravi. Toliko su usredotočeni na prednji plan, objekt, fokus, svjetlo, ekspoziciju i na sve to da zaboravljaju da pozadina i ne izgleda baš najbolje. Uz djecu koja se igraju to može biti teško, ali pokušajte prvo pronaći pozadinu i zatim snimajte objekte.”

Za portrete ne postoji dobra ili loša pozadina. Sve ovisi o tome kako se uklapa s objektom, ali okruženje je nešto što morate uzeti u obzir prilikom snimanja. "Sve može biti dobra pozadina i sve može biti loša pozadina. Probajte steći osjećaj za boje koje idu zajedno i boje koje ne idu zajedno. Ako je pozadina zaista neprivlačna, upotrijebite širok otvor blende i dugačak objektiv kako bi pozadina bila manje izoštrena i kako bi se u pozadini vidjele samo boje. Ako postoji neka stvar koja se ističe, primjerice crveni automobil usred plave i tmurne pozadine, pokušajte to izbjeći.”

A small boy stands on top of a hill, seagulls flying in an arc above him. Photo by Christian Anderl.

Snimanje fotoaparatom daje vam brojne mogućnosti da najbolje iskoristite svoje fotografije, počevši od većih mogućnosti uređivanja do mogućnosti ispisa fotografija u rasponu. Christian na zidu u kući ima ogromnu ispisanu verziju omiljene fotografije svoje supruge i sina koji se igraju na pješčanoj dini na Novom Zelandu.

"Uspio sam snimiti odlične fotografije dok su trčali niz dinu”, kaže. "Moj se sin smijao i obožavam tu fotografiju. Svaki put kada je vidim, nasmiješim se i osjećam se kao da sam ponovo na Novom Zelandu. Dijeljenje obiteljskih uspomena jednostavnije je kada su fotografije snimljene u visokoj razlučivosti koja omogućuje ispis u A2 formatu ili u veličini plakata, nešto što nisam uspio sa fotografijama snimljenima telefonom.”

Ne radi se samo o ispisu, tu je i postupak uređivanja fotografije. "Dobra RAW datoteka s fotoaparata pruža vam toliko više mogućnosti uređivanja nego JPEG datoteka s telefona. Možete odrediti osjećaj i atmosferu fotografije biranjem pravih boja. Ako fotografiju ne uredite, iskoristili ste samo 50 % njezinog potencijala.”

A mogućnosti povezivanja kojima se odlikuju moderni fotoaparati znače da fotografije možete prenijeti izravno s fotoaparata na tablet kako biste ih mogli pokazivati na licu mjesta ili na telefon kako biste ih objavili na internetu i tako obogatili svoj profil na društvenoj mreži. Uz aplikaciju Canon Print na mobilnom uređaju i kompatibilni Canon pisač možete bežično izraditi čak i ispis visoke kvalitete.

A mother runs down a sand dune, pulling her son along, both of them laughing. Photo by Christian Anderl.

Christian je obiteljskoj blogerici Katji Gaskell postavio izazov da poboljša svoje obiteljske fotografije prelaskom s pametnog telefona u potpuno novi svijet fotoaparatom Canon EOS M50. Katja je kao putnička spisateljica i autorica bloga Globetotting telefonom snimala fotografije svoje troje djece po cijelom svijetu. Sada isprobava brojne nove tehnike koje može postići fotoaparatom. Pogledajte kako joj ide i isprobajte i sami ove izazove za snimanje obiteljske fotografije.

Autor: Lucy Fulford

Slični članci



"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike

Povezani proizvodi