Sunset Photography

Objektivi za fotografiranje pejzaža

Pronađite perspektivu

Ako nastojite snimiti bogatstvo prirode, kao fotograf pejzaža vjerojatno ćete se naći na kampiranjima, ekspedicijama ili planinama. Stoga je vrlo važno da ozbiljno razmislite o odabiru objektiva za različite lokacije.


Prilikom fotografiranja pejzaža obično ćete koristiti široke ili izuzetno široke žarišne duljine koje pružaju široku perspektivu i priliku za snimanje velikih prostora. Kako biste bili sigurni da ćete odabrati odgovarajući objektiv za svoj stil snimanja pejzaža, trebate razmotriti sve opcije dostupnih žarišnih duljina i snimati unutar raspona koji odgovara onome što snimate.

Seaside Photography

Izuzetno širokokutni

Obuhvaćajući raspon od 11 do 20 mm, objektivi u ovom rasponu žarišne duljine (kada se koriste na fotoaparatu sa senzorom punog kadra) stvaraju ekstremno široko vidno polje, prelazeći granice ljudske perspektive. Savršeni su za uveličavanje udaljenosti između prednjeg plana i pozadine te pružanje dojma prostornosti ispred fotoaparata. Izuzetno širokokutni objektivi vrlo učinkovito popunjavaju kadar velikim interijerima i arhitekturom.

Desert Photography

Standardni širokokutni

Obuhvaćajući raspon od 24 do 35 mm, objektivi koji pokrivaju standardni širokokutni raspon i dalje daju široko vidno polje, ali uz manje uveličavanje perspektive u usporedbi s izuzetno širokokutnim rasponom. Ovaj raspon odgovara kompaktnijim kompozicijama i koristan je kada ne želite da pozadina bude umanjena u odnosu na prednji plan.

Mountain Landscape

Telefoto

Upotrebom dulje žarišne duljine elementi kompozicije mogu se više približiti, izravnavajući perspektivu i komprimirajući omjer prizora, što daje dojam da su prednji plan i pozadina bliže jedno drugome. Kada radite sa slojevitim elementima prizora, kao što su šume s planinama i suncem, ova tehnika može dati dramatičan efekt. Sve što prelazi 85 mm općenito se smatra telefoto.

Forest Photography

Snimanje izuzetno širokokutnog raspona

U prizoru u nastavku možete vidjeti da izuzetno širokokutni raspon može obuhvatiti više sadržaja u kadar, a udaljeni elementi u kadru izgledaju mnogo dalje, dok prednji plan postaje važan dio snimke, kao i nebo. Kako se žarišna duljina povećava, možete vidjeti suprotan učinak – vidno se polje sužava i elementi se približavaju jedni drugima.


Napomena: navedene žarišne duljine pomnožit će se s 1,6 kada se snima fotoaparatom s APS-C senzorom.

Lighthouse Photography

16 mm

Lighthouse Photography

35 mm

Lighthouse Photography

47 mm

Lighthouse Photography

75 mm

Način na koji fotoaparat može utjecati na odabir objektiva

EF-S objektivi tvrtke Canon dizajnirani su ekskluzivno za fotoaparate sa senzorom APS-C formata kao što je EOS 760D i nisu kompatibilni s modelima sa senzorom punog kadra kao što je serija fotoaparata EOS 5D.


EF objektivi mogu se koristiti s bilo kojim EOS fotoaparatom, ali kada se EF objektiv koristi na APS-C EOS modelu, osigurat će kut gledanja ekvivalentan onome kod objektiva sa žarišnom duljinom 1,6 puta duljom od one kod fotoaparata sa senzorom punog kadra. Na primjer, objektiv EF 28mm f/2.8 IS USM koji se koristi na modelu EOS 760D daje kut gledanja ekvivalentan onome kod objektiva od 45 mm na fotoaparatu sa senzorom punog kadra. To je nešto što trebate imati na umu prilikom snimanja širokokutnih snimki pejzaža.

Forest With Full Frame Sensor

Snimljeno pri 11 mm fotoaparatom sa senzorom punog kadra

Forest With Aps-C Sensor

Snimljeno pri 11 mm fotoaparatom s APS-C senzorom

Objektiv fiksne žarišne duljine ili objektiv za zumiranje?

Može se činiti čudno uzeti u obzir objektive s fiksnom žarišnom duljinom, ali kako su oni optički jednostavniji i laganiji od objektiva za zumiranje te kako pružaju vrhunsku kvalitetu slike, mnogi profesionalci koriste ih samo zbog toga. Oni vas mogu i potaknuti da se krećete i kadrirate objekt snimanja umjesto da se oslanjate na upotrebu zumiranja.


S druge strane, nošenje više objektiva s fiksnom žarišnom duljinom jednostavno nije praktično kada ste u pokretu. U tim situacijama, smislen izbor je laganiji širokokutni ili izuzetno širokokutni objektiv za zumiranje koji omogućuje veću fleksibilnost bez potrebe za mijenjanjem objektiva.

Razumijevanje otvora blende

Pejzaži se u većini slučajeva snimaju pri malim otvorima blende od f/8 ili više kako bi se prednji plan i pozadina dobro izoštrili, ali ako razmišljate o snimanju pejzaža pri slabom osvjetljenju ili zvjezdanog neba, bilo bi dobro da razmotrite objektive sa širim otvorima blende (objektiv za zumiranje od f/2,8 ili čak širi objektiv s fiksnom žarišnom duljinom od f/1,4). Ti objektivi idealni su i kada želite snimiti pokrete bez zamućenja – primjerice ptice koje polijeću.

Ocean Photography

Odabir odgovarajućeg objektiva

Nakon što ste uzeli u obzir navedeno, trebate razmisliti što je važno za vašu snimku i koji stil nastojite postići.


  • Želite li ispuniti kadar snimkama prostornih pejzaža? Ako želite, najbolja opcija da to postignete je izuzetno širokokutni objektiv u rasponu žarišne duljine od 11 – 20 mm.
  • Želite li raditi sa slojevitim elementima prizora, kao što su šume i planine? U tom slučaju trebate razmotriti telefoto objektiv koji će pomoći u izravnavanju perspektive te približiti prednji plan i pozadinu.
  • Želite li snimati prirodne pejzaže? Tada biste trebali razmotriti objektiv u rasponu žarišne duljine od 24 – 35 mm koji će pomoći u snimanju prirodnije perspektive.

Sunset Photography

Napravite korak dalje u fotografiranju pejzaža

Percepcije tradicionalne pejzažne fotografije obično obuhvaćaju goleme pejzaže koji se protežu.


Kako biste fotografiranje pejzaža pomaknuli korak dalje, pokušajte eksperimentirati s duljim žarišnim duljinama. Time se elementi kompozicije mogu više približiti, izravnavajući perspektivu i komprimirajući omjer prizora, što daje dojam da su prednji plan i pozadina bliže jedno drugome nego što stvarno jesu. Kada radite sa slojevitim elementima prizora, kao što su šume s planinama i suncem, ili doline i mora, ova tehnika može dati dramatičan efekt.


Postoje i neke vrste profesionalnih objektiva koji prizoru mogu dati jedinstven izgled. Možete proširiti kolekciju objektiva "fisheye" ili "tilt-shift" objektivima kako biste slikama dali svježu perspektivu.

Objektiv "riblje oko"

Kružna perspektiva može se činiti kao nedostižna, ali vidno polje objektiva širine 180° može izraziti stil i predstaviti pomak od tipičnog pejzaža. Mogli biste odabrati jedan radi prepoznatljivog stila zbog polukružnog izgleda.

Fisheye Photography

Tilt-Shift

Obično povezani sa snimanjem gradske panorame i arhitekture, Tilt-Shift (TS-E) objektivi mogu ispraviti probleme s perspektivom koji nastaju prilikom snimanja slika pod kutom. Nagib i pomak objektiva kontroliraju se pojedinačno te imaju različite učinke na slike.

Museum Photography

S pomakom

Museum Photography

Bez pomaka

Ekstremni odabir objektiva za fotografiranje pejzaža

EF 11-24mm f/4L USM

Jedan od objektiva iz Canonove poznate serije L, ovaj profesionalni izuzetno širokokutni objektiv za zumiranje ima impresivni raspon od 11 – 24 mm uz minimalno izobličenje, čak i pri najširoj žarišnoj duljini. Njegov izdržljivi dizajn otporan na vremenske nepogode čini ga otpornim na prašinu i vodu te idealnim za snimanje u surovim uvjetima. Njegov kružni otvor blende s 9 listića stvara predivne, zamućene pozadine.

Prikaži pojedinosti

Ef 11-24Mm F/4L Usm

Moglo bi vam se svidjeti i…