PUTNA FOTOGRAFIJA
Obazrive fotografije putovanja
Što trebate uzeti u obzir pri fotografiranju drugih kultura i zajednica.
ULIČNA FOTOGRAFIJA
Fotografija se nalazi u samoj genetici Giuseppea Esposito-Rodriguesa. Rođen je u Venezueli. Njegov otac Talijan volio je snimati pejzaže, a majka Portugalka bila je strastvena putna fotografkinja. Giuseppe je prirodno počeo slijediti tragove svojih roditelja i njihovu strast za fotografijom.
Od 2013. stanuje u Dublinu i tijekom šetnji uz rijeku i osvijetljenim uličicama snima uličnu fotografiju koja izgleda filmski, ali ujedno ostavlja privatan i intiman dojam, a objavljuje se u publikacijama kao što su Lonely Planet i Culture Trip. Giuseppe je prije upotrebljavao svoj omiljeni Canon EOS 5D Mark III (sada postoji noviji model Canon EOS 5D Mark IV) u kombinaciji s objektivom Canon EF 24-70mm f2.8L II USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM ili Canon EF 85mm f/1.4L IS USM. No odnedavno isprobava lako prenosiv model Canon EOS M6 Mark II.
„Canon EOS M6 Mark II izvrstan je sveobuhvatni fotoaparat za ulične fotografe jer kombinira visoku rezoluciju (32,5 megapiksela), snimanje nizova (14 fps), izvrsne videozapise (4K bez rezanja) i robusni rukohvat, pa ga možete veoma udobno držati prilikom dugotrajnog snimanja na ulici.” Kao i drugi Canon EOS M fotoaparati, EOS M6 Mark II može se upotrebljavati s adapterom za montažu EF-EOS M tvrtke Canon kako biste se mogli koristiti širokim asortimanom od 80 EF-S i EF objektiva, među kojima su i specijalizirani objektivi kao što su makro i riblje oko.
Giuseppe ovdje dijeli svoj pristup, tehnike i savjete za kreativnu uličnu fotografiju.
Uvijek je preporučljivo provjeriti zakonske propise o uličnoj fotografiji na mjestu na kojem planirati snimati, ali većina zemalja dopušta fotografiranje na javnim površinama osim ako nije drugačije navedeno, a to uključuje i fotografiranje pješaka na ulici i ljudi na javnim površinama poput parkova. Ali neće se svima svidjeti što ih snimate. Giuseppe kaže: „Brzo im pokažem fotografije i nadam se da će vidjeti moj umjetnički pristup snimanju. Nekada im pokažem svoj Instagram da vide da ovo radim samo iz ljubavi prema umjetnosti i obično im se to svidi pa se opuste.”
Užurbana okolina jedan je od najvećih izazova ovoga žanra. „Sve je u neprestanom pokretu”, kaže Giuseppe. „Svjetlo, subjekt, okolina. Vratite se sutra i nećete zateći isti prizor. Morate prihvatiti da su stvari izvan vaše kontrole. Možete samo imati ideju i pokušati predvidjeti kad ćete tu ideju moći ostvariti. Poanta je u izvlačenju maksimalnog potencijala iz scenarija koji vas okružuje.”
Giuseppe si osigurava najbolju šansu za uspjeh tako da prvo odabere pozadinu koja mu se sviđa, a zatim kutak u kojem se može izdvojiti. „Kada se nađem u užurbanoj ulici, pronađem neki kutak i strpljivo čekam da u kadar uđe prava osoba. Možda se malo pomaknem da neki prizor uhvatim iz drugog kuta ili perspektive, ali većinu vremena provedem na mjestu za koje vjerujem da će kombinacija pozadine i subjekta biti najbolja i zatim čekam priliku.”
Iz svog dugotrajnog iskustva Giuseppe kaže da je najbolji način snimanja na ulici način rada Av. „Ne morate imati sve pod kontrolom, samo otvor blende i možda ISO vrijednost. Možda ćete trebati povećati ISO vrijednost ako snimate noću, a danju vam omogućuje kombinaciju većih brzina i malog otvora blende, što vam povećava šansu da dobijete izoštrenu sliku subjekta u pokretu.”
Giuseppe obično upotrebljava širi otvor blende (manje f vrijednosti), što mu omogućuje dobivanje prepoznatljivog filmskog efekta. „Snimanje pri f/1.4, f/1.8 ili f/2.8 pomaže mi izolirati subjekt dok pozadina ostaje mutna. Pozadina je i dalje prisutna i pomaže mi ispričati priču, ali ne moramo vidjeti baš svaku pojedinost.”
„Ljudi će vam reći da za uličnu fotografiju trebate žarišnu duljinu od 28 – 55 mm jer je to najbliže onome što ljudsko oko percipira i stoga predstavlja prirodnu perspektivu”, kaže Giuseppe. „No meni je pozadina podjednako važna kao i subjekt, pa obično snimam pri 24 mm ili 28 mm.” Kada se koristio fotoaparatom Canon EOS M6 Mark II, upotrebljavao je objektiv Canon EF-M 32mm f/1.4 STM za stvaranje širokih, otvorenih prizora u kojima uživa. „Objektiv se ponašao izrazito svestrano u gotovo svim situacijama”, kaže Giuseppe. „Posebno mi se sviđa kako mi je omogućio snimanje atmosferskih scena s fokusom na cijelu scenu umjesto samo na subjekt.”
Osim širokog snimanja, Giuseppea je nedavno počelo zanimati fotografiranje iz daljine. „U zadnje vrijeme čini mi se da je udobnije snimati s telefoto objektivom, što mnogi stručnjaci ne preporučuju. Smatram da je to mišljenje veoma staromodno. Snimanje objektivom od 85 mm ili telefoto objektivom sa zumiranjem kao što je Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM omogućuje mi održavanje udaljenosti između mene i subjekta kako ne bih narušavao njihovu privatnost, a uz to mi pomaže izolirati subjekt i znatno zamućuje pozadinu, što mi se veoma sviđa.”
Giuseppeu je Canon EOS M6 Mark II promijenio način na koji radi. „Automatsko izoštravanje pouzdano je i brzo, a praćenje lica i očiju izuzetno je točno.” No Giuseppe uličnim fotografima preporučuje da isprobaju ručno izoštravanje za dodatnu kreativnost. „Recimo da želim izoštriti osobu u sredini scene, ali želim da svi drugi ljudi u kadru budu zamućeni kako bi se prenio dojam kretanja, tada bi ručno izoštravanje predstavljalo bolju opciju.”
Giuseppe za stvaranje jedinstvenih slika preporučuje snimanje iz neobičnog kuta ili nekonvencionalnog kuta gledanja. Jedna od njegovih omiljenih tehnika traženje je odraza u prozorima i drugim sjajnim površinama. „Pronađem ljude iza stakla, bilo da se radi o prozoru autobusa ili kafića, i pronađem zanimljiv subjekt koji se odražava na staklu, npr. zgradu, automobil ili osobu”, kaže. „Tako se dobiva slojevita atmosfera slike.”
Osim s prozorima, Giuseppe preporučuje da eksperimentirate s lokvama i rijekama kako biste dobili zanimljivu kompoziciju.
Preporučuje i da se ne klonite snimanja prema izvoru svjetla i da prigrlite umjetno osvjetljenje. „Svjetlo je od ključne važnosti za fotografiju, to svi znamo, ali dojam nastaje našom igrom sa svjetlom.” Ako je svjetlo previše intenzivno ili izravno, preporučuje da eksperimentirate sa siluetama. „Pronađem osvijetljenu pozadinu i čekam da netko uđe u kadar na pravo mjesto. To je osobito korisno ako ne želite snimiti lice subjekta.
„U drugim prilikama volim iskoristiti umjetno osvjetljenje prometnih znakova ili uličnih lampi jer stvaraju određeno ozračje i pomažu usmjeriti fokus promatrača.”
Ako se želite okušati u uličnoj fotografiji, Giuseppe ima jednostavan savjet: „Vježbajte, vježbajte i vježbajte”, kaže. „Ako ste strastveni u tome što želite postići, s vremenom ćete postati bolji u tome i pronaći ćete vlastiti stil. To je proces koji za mene traje i danas. Uvijek vježbam. Najbolji savjet koji vam mogu dati je da uzmete fotoaparat, izađete i počnete snimati.”
Jeste li nervozni zbog snimanja u javnosti ili vas brinu reakcije ljudi? „Fotografiranje ljudi na ulici naprosto je nešto na što se morate naviknuti”, dodaje Giuseppe. „Što više snimate vani, to će vam brže postati ugodno, pa ćete se moći usredotočiti na ono što je zaista bitno – snimanje savršene fotografije.”
Napisala: Natalie Denton
"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.
Natrag na Svi savjeti i tehnikePUTNA FOTOGRAFIJA
Što trebate uzeti u obzir pri fotografiranju drugih kultura i zajednica.
URBANA FOTOGRAFIJA
11 savjeta i naputaka koji će vam pomoći da snimite duh urbane džungle.
GRADSKA FOTOGRAFIJA
Snimite zapanjujuće gradske panorame i detaljne urbane scene. Nastavite čitati za sve savjete, tehnike i nadahnuće koji su vam potrebni.