Sve je moguće u uličnoj fotografiji. Nevjerojatni fotografski trenuci mogu se pojaviti u tren oka i jednako brzo nestati. To je vrhunski izazov za fotografa. Morate biti spremni na sve i imati komplet koji može dati rezultate.
Andres McNeill, iz Glasgowa u Ujedinjenom Kraljevstvu, privukao je impresivan broj pratitelja na društvenim mrežama svojim jedinstvenim stilom ulične fotografije koji za početnu točku uzima ukrasnu povijesnu arhitekturu grada. „Uvijek sam uživao promatrajući ljude”, kaže on, pa kad se ozbiljno počeo baviti fotografijom 2020., prirodno je gravitirao prema ulici.
Andres se obično šeće pločnicima dok ne pronađe odličan kadar i zatim čeka dok se ne pojavi prava osoba – konačan, ali ključan element koji upotpunjuje kompoziciju.
Kao i mnogi suvremeni ulični fotografi, Andres ne upotrebljava isključivo klasičnu fiksnu žarišnu duljinu od 35 mm koja je bila omiljena u ranim danima žanra, već umjesto toga eksperimentira s bilo čime što odgovara temi. Obično ponese svoj EOS R5 ili EOS R6 tvrtke Canon i adapter za montažu EF-EOS R tvrtke Canon za svoje objektive EF.
Kako bi provjerio je li moguće postići prepoznatljiv izgled njegovih fotografija s minimalnom konfiguracijom, upario je EOS R8 tvrtke Canon bez zrcala sa senzorom punog kadra sa samo jednim širokokutnim objektivom fiksne žarišne duljine – iznimno kompaktnim modelom Canon RF 28mm F2.8 STM. Ovdje ćemo saznati je li komplet dorastao izazovu.
Izazov s objektivom za uličnu fotografiju
Stapanje s okruženjem
Najbolji objektivi za uličnu fotografiju oni su koji vam omogućuju brzu prilagodbu radi praćenja brze akcije, a ključna značajka objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM njegov je tanki plosnati dizajn.
Uz masu od samo 120 g, RF 28mm F2.8 STM lagan je u usporedbi s objektivima sa zumiranjem ili bržim objektivima fiksne žarišne duljine, što je idealno kad pješačite gradom poput Glasgowa. „Nevjerojatno je malen”, kaže Andres. „U kombinaciji s modelom EOS R8 tvrtke Canon, jednostavno nisam mogao vjerovati u njegovu veličinu. Imao sam dojam da sam gotovo nevidljiv.”
Andresu, koji je viši od 180 cm, mogućnost stapanja s okruženjem predstavlja veliku prednost. „Možete se doista približiti akciji i još uvijek snimiti spontane trenutke – a bio sam manje uočljiv nego što bih bio da sam hodao uokolo s uobičajenom konfiguracijom”.
Šira perspektiva
Andres je ostao u centru Glasgowa radi snimanja, „jer se tamo sve događa”, kaže. „Imate tako eklektičnu mješavinu ljudi pa je to najbolje mjesto za snimanje fotografija.”
Širokokutni objektiv žarišne duljine od 28 mm bio je novo iskustvo za Andresa, koji je prigrlio priliku da u kadru obuhvati više arhitekture. „Uspio sam se doista približiti ljudima jer je konfiguracija s fotoaparatom i objektivom toliko malena i nezamjetna, ali ujedno sam uspio snimiti i širinu zgrada”, objašnjava.
Andres je snimio razne fotografije koje prikazuju ljude kako prelaze između arhitektonskih dragulja, u džepovima svjetla, bacajući dugačke sjene. „Osim toga, napravio sam i neke duže ekspozicije, dok su automobili prolazili i stvarali tragove”, dodaje.
Veliki otvor blende za snimanje pri slabom osvjetljenju
Škotska općenito nije poznata po sunčanim danima pa je Andresu vrlo važno imati objektiv koji se dobro nosi s mračnijim, oblačnim prilikama.
„Moje omiljeno vrijeme za snimanje je „plavi sat”, neposredno nakon zalaska sunca, ali dovoljno kasno da izgleda kao noć”, kaže. „Otvor blende f/2.8 bio je savršen za te situacije. Nisam morao previše povećati ISO za postizanje dovoljno eksponirane fotografije. Možete se osloniti na malo niže brzine zatvarača pri f/2.8 kako biste dobili doista oštru fotografiju.”
Za vizualni izgled kojem teži, Andres crpi nadahnuće iz kina, odnosno prepoznatljive plavo-ljubičasto-tirkizne tonove prisutne u kinematografiji filma „Moonlight” iz 2016., što je primjer palete boja koju voli u svojim snimkama.
Kad snima noću, Andres upotrebljava dostupnu svjetlost od uredskih prozora i natpisa za brzu hranu kako bi poboljšao svoje snimke. Bio je naročito impresioniran zamućenjem koje je Canon RF 28mm F2.8 STM proizveo noću.
„Što je veći broj listića na otvoru blende, to je zamućenje uglađenije te izgleda savršenije i više kružno”, kaže. „To je bilo važno jer su u pozadini ulična svjetla i svjetla automobila. Efekt zamućenja, koji je jako ugodan oku, doista je unaprijedio fotografije.”
Osim snimanja fotografija, Andres je i videograf. RF 28mm F2.8 STM idealan je objektiv za kreatore sadržaja koji rade s pokretom i snimanje videozapisa jer pruža ispravljanje promjena izoštravanja koje omogućuje dosljedno kadriranje prilikom prebacivanja između žarišnih točki.
Savršena opcija za uličnu fotografiju
Andres je prvi put upotrijebio EOS R8 tvrtke Canon i utvrdio je da je to odličan fotoaparat za uličnu fotografiju. Naročito je cijenio inteligentno automatsko izoštravanje koje mu je omogućilo dobro izoštravanje objekata. „Ponekad sam se gotovo osjećao kao da malo varam. Kao da sam mu umom govorio što da radi i to bi se samo dogodilo.”
Uspješna ulična fotografija priča priču unutar kadra. Andres se sjeća jednog naročito moćnog primjera – čovjeka koji sjedi u obilju svjetlosti, uzimajući pauzu (iznad desno). Zahvaljujući neupadljivoj konfiguraciji, Andres je uspio snimiti fotografiju dok je čovjek nastavio neometano uživati svom trenutku mira. Osobi koju je snimio to je vjerojatno bio samo još jedan običan dan, ali, viđen kroz Andresov objektiv, postao je nešto čarobno.
„Moj jedan savjet uličnim fotografima je da samo izađu i učine više”, kaže Andres. „Mogao bih navesti tehnike, ali bit je zapravo u tome da uvježbate oko kako biste uočavali trenutke koje tražite. A to će vas učiniti boljim uličnim fotografom.”
Slični proizvodi
-
EOS R8
Prijeđite na fotografije i videozapise punog kadra i ostvarite svoje kreativne ambicije. -
EOS R10
Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata. -
RF 28mm F2.8 STM
Tanki, lagani plosnati objektiv za putovanja i uličnu fotografiju sa svestranom žarišnom duljinom od 28 mm i velikim maksimalnim otvorom blende f/2.8.