ULIČNA FOTOGRAFIJA

Snimajte drukčije: savjeti za apstraktnu fotografiju

Izađite na ulicu kako biste snimili nevjerojatne prizore, neopipljive detalje i nadrealne dvostruke ekspozicije fotoaparatom tvrtke Canon.
Canon Camera
Apstraktna fotografija je ona koja na prvi pogled nema nikakve veze s ničim u stvarnom svijetu. Stvaranjem fotografija koje su labavo povezane sa stvarnošću možemo izraziti ideju ili emociju odvojenu od svakodnevnih predmeta i scena. Često nam se govori da bi fotografije trebale biti oštre, izravne i izoštrene, no apstraktnom fotografijom možemo prekršiti ta pravila onako kako nam to odgovara. To fotografima daje nevjerojatnu slobodu da, istražujući fascinantne vizuale i eksperimentirajući s tehnikom fotoaparata, osobe koje fotografiju gledaju odvedu na dublju razinu.

Apstraktna tema ide ruku pod ruku s uličnom i dokumentarnom fotografijom. Ulična okruženja puna su detalja, geometrije i pokreta koje vješti fotografi mogu promatrati i snimati na konceptualan način, otkrivajući skrivene užitke čak i u najobičnijim i svakidašnjim scenama.

Osim što pruža nov pogled na poznate znamenitosti i često fotografirane zgrade, apstraktan pristup omogućuje nam i da dočaramo živopisan dojam urbane sredine koja nas okružuje, bilo da se radi o njezinoj živopisnoj aktivnosti ili melankoličnom neskladu. Ugrabite fotoaparat i prošećite gradom u potrazi za apstraktnim. Nikad ne znate s čim ćete se vratiti.

1. Snimajte zamućene fotografije

Slika ulice s visokim stupnjem vertikalnog zamućenja. Pješaci su i dalje vidljivi, ali je veći dio scene pretočen u trake ružičastih, zelenih i žutih svjetala.

Ako nastojite postići zamućenje fotoaparata, potražite zanimljive predmete koji će oblikovati smione uzorke, poput živopisnih kišobrana obješenih iznad ulice. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom RF 24-105mm F4-7.1 IS STM tvrtke Canon pri 35 mm, 1/15 s, f/22 i ISO100.

Muškarac vrlo brzo naginje fotoaparat tvrtke Canon gore-dolje.

Naginjanje fotoaparata gore-dolje u kombinaciji s duljinom ekspozicije od 1/15 s pretvorit će svakodnevnu uličnu scenu u predivno zamućenje.

Fotografi trešnju fotoaparata najčešće žele izbjeći, ali hotimični pokreti tijekom ekspozicije mogu rezultirati dojmljivim uličnim apstrakcijama i predivnim prikazima određenih mjesta.

Ključ je u podešavanju brzine zatvarača koja će biti dovoljno spora za postizanje zamućenja, ali i dovoljno brza da dočara obrise ljudi i oblika. Pokušajte postaviti fotoaparat u način rada za dodjelu prioriteta zatvaraču (Tv) uz brzinu zatvarača od 1/15 s. Podesite osjetljivost fotoaparata na početnu točku od ISO100 i prilagodite je na temelju razine ambijentalnog svjetla u okruženju sve dok ne budete zadovoljni ekspozicijom. Zatim, dok pritišćete okidač, napravite kratke, oštre pokrete fotoaparatom. Kretanje gore-dolje dobro funkcionira za scene koje uključuju ljude jer zadržava njihove obrise, ali možete pokušati i s bočnim pomacima, oštrom rotacijom i brzim zumiranjem.

U načinu rada s prioritetom zatvarača (Tv) možete jednostavno odabrati i automatski ISO – dostupno na većini fotoaparata – kako biste se usredotočili isključivo na brzinu zatvarača.

2. Ekspozicija za svjetlije dijelove

Snimka snimljena u podvožnjaku pokazuje svjetlost koja obasjava grafitima oslikan zid.

Pri stvaranju apstraktnih slika može biti korisno snimati područja s jarkom ili kontrastnom rasvjetom i bojama – zbog tog kontrasta, lakše je svijet vidjeti kao niz oblika. Snimljeno modelom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 39 mm, 1/160 s, f/8 i ISO100.

LCD zaslon kada snimatelj smanjuje ekspoziciju na fotoaparatu kako bi dobio tamniju fotografiju.

Aktivirajte kompenzaciju ekspozicije i smanjite ekspoziciju za korak ili dva kako biste eksponirali svjetlije dijelove tijekom sunčanih dana. Imajte na umu kako za to morate upotrebljavati automatske postavke ekspozicije kao što su prioritet otvora blende, prioritet zatvarača ili automatski ISO.

Fotografi tijekom dana često izbjegavaju snimanje na izravnoj sunčevoj svjetlosti zbog snažnih kontrasta s dubokim sjenama. No kada je u pitanju ulična fotografija, ovaj kontrast omogućit će vam pojednostavljenje užurbanih scena i njihovo pretvaranje u upečatljive apstraktne oblike. Kada eksponirate svjetlije dijelove, sjene na vašim fotografijama postat će gotovo čista crna, čime ćete postići oblike bez detalja.

To ćete najjednostavnije učiniti pomoću kompenzacije ekspozicije. Jednostavno smanjite ekspoziciju za korak ili dva kako biste zatamnili scenu i kako bi sjene postale duboke, a dijelovi prizora pod jarkim sunčevim svjetlom ostali istaknuti.

3. Snimajte dvostruke ekspozicije

Dvostruka ekspozicija jednog prikaza gradskog neba mapirana na drugu, okrenutu naopako.

U načinu rada s više ekspozicija, LCD zaslon fotoaparata omogućava pregled spojene slike uživo tijekom snimanja, olakšavajući sastavljanje druge ekspozicije, kako bi bila u skladu s prvom. Snimljeno modelom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 55 mm, 1/160 s, f/7.1 i ISO100.

Naopako okrenuti LCD zaslon fotoaparata tvrtke Canon prikazuje dvostruku ekspoziciju zgrada koje djeluju kao da su ovješene na nebu.

Ako fotoaparat okrenete naopako za drugi kadar dvostruke ekspozicije, možete kreirati nadrealne gradske panorame.

Popularna još od 19. stoljeća, dvostruka ekspozicija omogućuje prekrivanje jedne slike drugom, za nevjerojatne rezultate. Canon EOS 90D i mnogi drugi novi fotoaparati nude namjenski način rada s više ekspozicija koji omogućava stvaranje efekta tijekom fotografiranja. Jednostavno omogućite taj način rada, podesite željeni broj ekspozicija i započnite sa snimanjem. Kada je uključen prikaz uživo, zaslon omogućava pregled efekta dok snimate drugi kadar (ili treći ili četvrti – ovaj ih način rada omogućuje najviše devet), tako da možete prilagoditi snimku za najzanimljiviju kombinaciju.

Kada tražite objekte i scene za dvostruke ekspozicije, imajte na umu kako će svjetlija područja ostati samo ista ili postati još svjetlija, nikad tamnija. To znači da tamnije zgrade i oblici u odnosu na svijetle pozadine kao što je nebo mogu dovesti do smionih fotografija.

4. Preklapanje više kadrova

Crno-bijela višestruka ekspozicija nebodera.

Pri snimanju fotografija s više kadrova, možete odabrati kompozitni ili uprosječeni način rada. Kod kompozitnog načina rada svjetlija se područja poslaguju jedno iznad drugog, dok se u uprosječenom načinu rada sprječava nastanak zasljepljujuće bijele. Snimljeno fotoaparatom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 21 mm, 1/640 s, f/11 i ISO100.

Slojevita snimka zrcalnog obrisa londonskog neba.

Kod preklapanja više kadrova, pokušajte zrcaliti snimku kao na ovoj slici kako biste dobili apstraktan prikaz neba. Snimljeno modelom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 47 mm, 1/250 s, f/9 i ISO100.

Zašto stati na dvostrukoj ekspoziciji? Način rada s više ekspozicija dostupan na fotoaparatima kao što su Canon EOS 90D i Canon EOS RP omogućava snimanje i spajanje čitavog niza kadrova u jednu atmosfersku fotografiju. Za dopadljivu arhitektonsku fotografiju, pokušajte postaviti pet kadrova i snimiti zgradu, a sve to uz male varijacije svoje perspektive ili zumiranja na objektivu. Kadrovi će se postaviti jedan preko drugoga, što će rezultirati upečatljivim efektom višestruke ekspozicije.

5. Izdvojite detalje

Muškarac drži fotoaparat i stoji na gradskoj ulici, gledajući gore prema velikim ostakljenim zgradama.

Kada fotografirate u pokretu, potražite zanimljive točke kontrasta, skladnih uzoraka, geometrijskih oblika, naglašenih boja ili apstraktnih arhitektonskih detalja.

Bočna strana nebodera snimljena odozdo, sa šarenim staklom koje pokriva jednu stranu.

Snimanje krupnih planova istaknutih značajki na zgradama, kao što je ova fotografija snimljena pod kutom, odličan je način da se arhitektonske strukture učine naizgled apstraktnima. Snimljeno modelom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 30 mm, 1/250 s, f/9 i ISO100.

Jedna od velikih radosti ulične fotografije puka je raznolikost zanimljivih detalja koji vas okružuju, od apstraktnih arhitektonskih linija do živopisnih znakova, tekstura, tipografija i odraza. Često najbolje apstraktne fotografije imaju jednostavnu kompoziciju. Odaberete li jedan ili dva detalja i isključite sve drugo, možete izraditi predivne fotografije koje će upućivati na svoje šire okruženje. Takve fotografije mogu biti i predivna zidna umjetnost, tako da možete i ispisati one omiljene.

6. Poigrajte se sa sjenom

Stubište u dubokoj sjeni, s vidljivim tek malim dijelom svake stepenice.

Uz malo kreativnog razmišljanja, sjene koje baca stubište mogu rezultirati smionom apstraktnom slikom. Snimljeno modelom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 21 mm, 1/250 s, f/10 i ISO250.

Crno-bijela fotografija betonske zgrade, snimljena odozdo, koja stvara geometrijske oblike sa sjenom.

Izoštravanje pri snimanju sjena i obrisa jednostavan je način da vaše fotografije izgledaju apstraktnije. Snimljeno modelom EOS 90D tvrtke Canon s objektivom EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM tvrtke Canon pri 31 mm, 1/250 s, f/8 i ISO100.

Kad je sunce na nebu nisko, sjene na ulici će se produljiti, što može predstavljati odlično vrijeme za snimanje apstraktnih sjena. Na drugoj strani ulice potražite sjene koje padaju u zanimljivim uglatim oblicima, a zatim pokušajte obuhvatiti i one koje bacaju ljudi i zgrade. Pokušajte eksponirati svjetlije dijelove na način opisan u savjetu br. 2 kako biste pojednostavili fotografiju, tako da se tamnija područja pretvore u crnu boju.

Apstraktna fotografija pruža slobodu s kakvom se može mjeriti tek nekolicina drugih žanrova i predstavlja odličan način za istraživanje kreativnih kontrola i postavki fotoaparata bez ograničenja uobičajenih pravila fotografije. Nema pravih niti pogrešnih načina, samo beskrajne mogućnosti za impresivne apstraktne fotografije.

Napisao James Paterson

Slični proizvodi

Slični članci