Apstraktna fotografija je ona koja na prvi pogled nema nikakve veze s ničim u stvarnom svijetu. Stvaranjem fotografija koje su labavo povezane sa stvarnošću možemo izraziti ideju ili emociju odvojenu od svakodnevnih predmeta i scena. Često nam se govori da bi fotografije trebale biti oštre, izravne i izoštrene, no apstraktnom fotografijom možemo prekršiti ta pravila onako kako nam to odgovara. To fotografima daje nevjerojatnu slobodu da, istražujući fascinantne vizuale i eksperimentirajući s tehnikom fotoaparata, osobe koje fotografiju gledaju odvedu na dublju razinu.
Apstraktna tema ide ruku pod ruku s uličnom i dokumentarnom fotografijom. Ulična okruženja puna su detalja, geometrije i pokreta koje vješti fotografi mogu promatrati i snimati na konceptualan način, otkrivajući skrivene užitke čak i u najobičnijim i svakidašnjim scenama.
Osim što pruža nov pogled na poznate znamenitosti i često fotografirane zgrade, apstraktan pristup omogućuje nam i da dočaramo živopisan dojam urbane sredine koja nas okružuje, bilo da se radi o njezinoj živopisnoj aktivnosti ili melankoličnom neskladu. Ugrabite fotoaparat i prošećite gradom u potrazi za apstraktnim. Nikad ne znate s čim ćete se vratiti.
Snimajte drukčije: savjeti za apstraktnu fotografiju
1. Snimajte zamućene fotografije
Fotografi trešnju fotoaparata najčešće žele izbjeći, ali hotimični pokreti tijekom ekspozicije mogu rezultirati dojmljivim uličnim apstrakcijama i predivnim prikazima određenih mjesta.
Ključ je u podešavanju brzine zatvarača koja će biti dovoljno spora za postizanje zamućenja, ali i dovoljno brza da dočara obrise ljudi i oblika. Pokušajte postaviti fotoaparat u način rada za dodjelu prioriteta zatvaraču (Tv) uz brzinu zatvarača od 1/15 s. Podesite osjetljivost fotoaparata na početnu točku od ISO100 i prilagodite je na temelju razine ambijentalnog svjetla u okruženju sve dok ne budete zadovoljni ekspozicijom. Zatim, dok pritišćete okidač, napravite kratke, oštre pokrete fotoaparatom. Kretanje gore-dolje dobro funkcionira za scene koje uključuju ljude jer zadržava njihove obrise, ali možete pokušati i s bočnim pomacima, oštrom rotacijom i brzim zumiranjem.
U načinu rada s prioritetom zatvarača (Tv) možete jednostavno odabrati i automatski ISO – dostupno na većini fotoaparata – kako biste se usredotočili isključivo na brzinu zatvarača.
2. Ekspozicija za svjetlije dijelove
Fotografi tijekom dana često izbjegavaju snimanje na izravnoj sunčevoj svjetlosti zbog snažnih kontrasta s dubokim sjenama. No kada je u pitanju ulična fotografija, ovaj kontrast omogućit će vam pojednostavljenje užurbanih scena i njihovo pretvaranje u upečatljive apstraktne oblike. Kada eksponirate svjetlije dijelove, sjene na vašim fotografijama postat će gotovo čista crna, čime ćete postići oblike bez detalja.
To ćete najjednostavnije učiniti pomoću kompenzacije ekspozicije. Jednostavno smanjite ekspoziciju za korak ili dva kako biste zatamnili scenu i kako bi sjene postale duboke, a dijelovi prizora pod jarkim sunčevim svjetlom ostali istaknuti.
3. Snimajte dvostruke ekspozicije
Popularna još od 19. stoljeća, dvostruka ekspozicija omogućuje prekrivanje jedne slike drugom, za nevjerojatne rezultate. Canon EOS 90D i mnogi drugi novi fotoaparati nude namjenski način rada s više ekspozicija koji omogućava stvaranje efekta tijekom fotografiranja. Jednostavno omogućite taj način rada, podesite željeni broj ekspozicija i započnite sa snimanjem. Kada je uključen prikaz uživo, zaslon omogućava pregled efekta dok snimate drugi kadar (ili treći ili četvrti – ovaj ih način rada omogućuje najviše devet), tako da možete prilagoditi snimku za najzanimljiviju kombinaciju.
Kada tražite objekte i scene za dvostruke ekspozicije, imajte na umu kako će svjetlija područja ostati samo ista ili postati još svjetlija, nikad tamnija. To znači da tamnije zgrade i oblici u odnosu na svijetle pozadine kao što je nebo mogu dovesti do smionih fotografija.
4. Preklapanje više kadrova
Zašto stati na dvostrukoj ekspoziciji? Način rada s više ekspozicija dostupan na fotoaparatima kao što su Canon EOS 90D i Canon EOS RP omogućava snimanje i spajanje čitavog niza kadrova u jednu atmosfersku fotografiju. Za dopadljivu arhitektonsku fotografiju, pokušajte postaviti pet kadrova i snimiti zgradu, a sve to uz male varijacije svoje perspektive ili zumiranja na objektivu. Kadrovi će se postaviti jedan preko drugoga, što će rezultirati upečatljivim efektom višestruke ekspozicije.
5. Izdvojite detalje
Jedna od velikih radosti ulične fotografije puka je raznolikost zanimljivih detalja koji vas okružuju, od apstraktnih arhitektonskih linija do živopisnih znakova, tekstura, tipografija i odraza. Često najbolje apstraktne fotografije imaju jednostavnu kompoziciju. Odaberete li jedan ili dva detalja i isključite sve drugo, možete izraditi predivne fotografije koje će upućivati na svoje šire okruženje. Takve fotografije mogu biti i predivna zidna umjetnost, tako da možete i ispisati one omiljene.
6. Poigrajte se sa sjenom
Kad je sunce na nebu nisko, sjene na ulici će se produljiti, što može predstavljati odlično vrijeme za snimanje apstraktnih sjena. Na drugoj strani ulice potražite sjene koje padaju u zanimljivim uglatim oblicima, a zatim pokušajte obuhvatiti i one koje bacaju ljudi i zgrade. Pokušajte eksponirati svjetlije dijelove na način opisan u savjetu br. 2 kako biste pojednostavili fotografiju, tako da se tamnija područja pretvore u crnu boju.
Apstraktna fotografija pruža slobodu s kakvom se može mjeriti tek nekolicina drugih žanrova i predstavlja odličan način za istraživanje kreativnih kontrola i postavki fotoaparata bez ograničenja uobičajenih pravila fotografije. Nema pravih niti pogrešnih načina, samo beskrajne mogućnosti za impresivne apstraktne fotografije.
Napisao James Paterson
Slični proizvodi
-
RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM
Mali i vrlo lagani objektiv sa zumiranjem serije RF od 24 – 50 mm koji možete upotrebljavati svaki dan prilikom putovanja, snimanja pejzaža i još mnogo toga. -
EOS R10
Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata. -
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompaktan, lagan objektiv fiksne žarišne duljine od 24 mm idealan je za fotografiranje pejzaža, snimanje vlogova i interijera – ali i odlične makro fotografije. -
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Kompaktan i lagan objektiv za zumiranje RF 15-30mm, savršen za putovanja, uključujući gradske panorame, pejzaže, arhitekturu i vlogove u pokretu. -
EOS RP
Malen, lagan i intuitivan fotoaparat bez zrcala sa senzorom punog kadra dizajniran je za putovanja i svakodnevno fotografiranje. -
EOS R6
Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu.