U prethodnim člancima iz ove serije razgovarali smo s modnim fotografima Ninom Zimolong, Ianom Hippolyteom i Emmanuelom Oyelekeom o demokratizaciji modne fotografije te o tome kako grade karijere u toj industriji. U ovom dijelu uranjamo u priču o fotoaparatima i objektivima koji ovim fotografima omogućuju da ožive svoj modni sadržaj te donosimo njihove uvide o tome kako se povezuju s modelima i osiguravaju uspješna modna snimanja.
Popis opreme za modnu fotografiju
Ninine preporuke
Nina je svoje putovanje započela s fotoaparatom EOS 5D Mark II tvrtke Canon u kombinaciji s objektivom od 50 mm (EF 50mm). Današnja ekvivalentna opcija bez zrcala mogao bi biti model sa senzorom punog kadra EOS R6 Mark II s objektivom RF 50mm F1.8 STM. S vremenom je uštedjela za objektiv 70-200mm tvrtke Canon koji je postao njezin neizostavni model za većinu snimanja. Današnja ekvivalentna verzija je RF 70-200mm F2.8L IS USM, koji pripada „trojstvu” profesionalnih objektiva sa zumiranjem f/2.8 tvrtke Canon.
„Zaista sam se zaljubila u objektiv 70-200mm. Mislim da je stvar u dubini. To je nešto što oko ne može vidjeti i upravo je to ono što me oduševljava.”
Trenutačno upotrebljava fotoaparat bez zrcala EOS R5 Mark II s objektivom RF 85mm F1.2L USM. Međutim, ističe sljedeće: „Onima koji danas ulaze u svijet fotografije preporučila bih objektive EOS R8 ili EOS R7 – lagane i pristupačne modele bez zrcala koji nude izvanredne performanse u pogledu snimanja fotografija i videozapisa. Ako više naginjete prema kreiranju sadržaja i hibridnom snimanju, model EOS R6 Mark II nevjerojatno je višenamjensko rješenje – brz je i intuitivan te savršen za snimanje pri slabom osvjetljenju.”
Kada je riječ o objektivima, Nina preporučuje RF 24-70mm F2.8L IS USM tvrtke Canon kao svestrani pouzdani izbor. Oštar je, brz i pokriva dovoljno širok raspon za snimanje portreta, modne fotografije, dokumentarnih projekata i sadržaja iza kulisa. Ako raspolažete manjim budžetom, model RF 28-70 F2.8 IS STM savršeno je rješenje. Model RF 35mm F1.8 MACRO IS STM prekrasan je i kompaktan objektiv fiksne žarišne duljine s impresivnim efektom zamućivanja i oštrim detaljima, što ga čini savršenim za snimanje fotografija i videozapisa iz ruke.
Nina upotrebljava EOS R5 Mark II tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon, no početnicima preporučuje laganije, pristupačnije modele EOS R8 ili EOS R7 s objektivom RF 85mm F2 MACRO IS STM. © Nina Zimolong
Ian uvijek snima iz ruke jer mu to omogućuje kretanje po studiju, a smatra da je EOS R5 tvrtke Canon savršeno rješenje za takvo snimanje zbog svoje veličine i mase. Model EOS R6 Mark II još je jedan fotoaparat sa senzorom punog kadra jednostavan za rukovanje. © Ian Hippolyte
Ianove preporuke
Prvi Ianov fotoaparat bio je EOS 600D tvrtke Canon koji opisuje kao „model iznimno prilagođen početnicima”, a smatrao ga je naročito korisnim zbog potpuno pomičnog LCD zaslona. Današnja ekvivalentna verzija bez zrcala mogao bi biti model EOS R10 tvrtke Canon, no kako sam ističe, napredak u karijeri i nadogradnja na model EOS R5 „potpuno je promijenila pravila igre” za njega zahvaljujući mogućnostima automatskog izoštravanja.
„Mislim da je model EOS R10 sjajno rješenje za početnike. Malen je i lagan te omogućuje snimanje vrlo kvalitetnih fotografija, kao i 4K videozapisa, što ga čini savršenim za hibridne snimatelje, ali i za kreiranje sadržaja.”
Kada je riječ o objektivima, Ian smatra da je za početnike najbolji izbor objektiv iz kompleta RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM tvrtke Canon, ali napominje da „vrijedi razmotriti i objektiv fiksne žarišne duljine RF 35mm F1.8 MACRO IS STM koji je izvrsno rješenje za snimanje u uvjetima slabog osvjetljenja i poigravanje s dubinskom oštrinom.”
Emmanuelove preporuke
Emmanuel navodi da je EOS 60D tvrtke Canon bio jedan od prvih fotoaparata koje je upotrebljavao kao profesionalac. „Bio je lagan, povoljan i pouzdan.” Sada upotrebljava model EOS R5 Mark II koji opisuje kao „superiorni fotoaparat bez zrcala za snimanje fotografija i videozapisa na najvišoj razini”, u kombinaciji s objektivima RF 50mm F1.2L USM i RF 85mm F1.2L USM.
Onima koji danas započinju karijeru u industriji, a cilj im je snimanje fotografija i videozapisa na profesionalnoj razini, preporučuje EOS R6 Mark II kao „savršeni višenamjenski model koji omogućuje snimanje fotografija s 24 MP, moćnih 4K videozapisa i sadržaja superiorne kvalitete pri slabom osvjetljenju. Odličan je za snimanje događaja, portreta, scena iza kulisa i kreiranje sadržaja. Upotrebljavam ga za snimanje cjelokupnog videosadržaja.”
Za hibridno snimanje Emmanuel preporučuje brzi i lagani objektiv sa zumiranjem kao što je RF 28-70 F2.8 IS STM koji se odlikuje stabilizacijom slike i konstantnim maksimalnim otvorom blende f/2.8 za dosljedne rezultate.
Emmanuel kaže kako je EOS R5 Mark II potpuno promijenio njegov tijek poslovnog procesa. „Uz automatsko izoštravanje, razlučivost od 45 MP, stabilizaciju slike u kućištu i zapanjujuće videozapise, savršen je za potrebe suvremenih hibridnih snimatelja”. Za ulazak u svijet modne fotografije nije vam nužno potrebna najskuplja oprema: „Tvrtka Canon konstantno dizajnira vrhunsku opremu za snimanje dostupnu u različitim cjenovnim razredima”, navodi.
Prisjećajući se svojih početaka, Emmanuel kaže da nije imao pristup velikim studijskim budžetima ni vrhunskoj opremi, ali „uređaji tvrtke Canon osnovne i srednje klase omogućili su mi da snimam modni sadržaj profesionalne razine koji ispunjava industrijske standarde. Njihova pouzdanost, intuitivan dizajn i znanost o boji omogućili su mi da se usredotočim na pripovijedanje i osvjetljenje, oba ključna elementa u modnoj fotografiji, a da se pritom ne izgubim u tehničkim ograničenjima. To je bilo nevjerojatno osnažujuće iskustvo”. Snimljeno fotoaparatom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom RF 50mm F1.2L USM tvrtke Canon pri 1/200 s, f/5 i ISO 200. © Emmanuel Oyeleke
Sigurna okruženja i sjajne slike
Iako je oprema važna, Nina vjeruje da nije uvijek nužno upotrebljavati onu najekstravagantniju jer je zapravo tehnika ono što izdvaja vaš rad. „Sve se svodi na to kako ćete snimiti i kadrirati fotografiju.”
Za nju je, kako sama ističe, „najvažnija povezanost”. Svjesno se trudim stvoriti sigurno i otvoreno okruženje na snimanju, mjesto na kojem se svi osjećaju viđeno, saslušano i shvaćeno. Ne žurim sa snimanjem. Razgovaram s modelom, pronalazim ritam i ostavljam mjesta za trenutke improvizacije. Primijetila sam da najbolje fotografije nastaju kada postoji povjerenje, kada se osoba opusti i osjeća se slobodno biti ono što jest.
„Osim toga, vjerujem u vođenje kroz energiju, a ne kroz kontrolu. Usmjeravam nježno, pružam smjernice o raspoloženju ili pokretu, ali ostavljam prostor da osobnost modela dođe do potpunog izražaja. Bilo da je riječ o modelu, umjetniku ili osobi koja nikada prije nije bila fotografirana, prava čarolija nastaje u trenucima kada se osjećaju u potpunosti prirodno.”
Komunikacija je i za Iana od presudne važnosti. „Kako bih izvukao maksimum od modela koje fotografiram, uvijek nastojim što više komunicirati i podijeliti svoju viziju s njima. Vrlo je važno zapamtiti da su i oni dio procesa suradnje, stoga im uvijek prezentiram ploče sa slikama i vizualne reference kako bi stekli uvid u moju viziju. Dobra glazba na snimanju također pomaže!”
Emmanuelov pristup nevjerojatno je sličan. „Odvojim nekoliko minuta kako bih se povezao i uspostavio kontakt s modelom.” ističe. „Bilo da je riječ o iskusnim modelima ili početnicima, stvaranje osjećaja sigurnosti, uvažavanja i poštovanja otvara vrata autentičnoj izražajnosti.
„Svojim modelima pružam jasne smjernice, ali nastojim da atmosfera na snimanju uvijek bude vedra i usmjerena na suradnju”, dodaje. „Glazba, smijeh i pohvale pomažu ljudima da se opuste i otvore.”
Nina, Ian i Emmanuel jasno pokazuju da umjetnikova vizija, podržana odgovarajućom opremom i ostvarena kroz suradnju, oživljava priču. To nas podsjeća da se fotografija ne svodi samo na snimanje slike, već na kreiranje priče koja će ostati u sjećanju gledatelja i dugo nakon njezina snimanja.
Pročitajte više:
Slični proizvodi
-
EOS R6 Mark II
Fotografije ili videozapisi, akcija ili portret – kombinacija radnih značajki i kvalitete slike modela EOS R6 Mark II omogućuje vam razvoj kreativnosti -
EOS R7
Istražite divljinu s pomoću fotoaparata koji pruža senzacionalnu brzinu i kvalitetu slike u prijenosnom kućištu APS-C dizajniranom za budućnost. -
EOS R10
Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata. -
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Osigurajte profesionalni dojam svojoj fotografiji fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra uz objektiv za zumiranje od 24 – 70 mm koji se može pohvaliti brzim otvorom blende i stabilizacijom slike u 5 koraka. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM nudi svestranost izbliza sa suptilnim telefoto sažimanjem i stabilizacijom slike u pet koraka u kompaktnom, laganom kućištu. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Objektiv 35mm f/1.8 MACRO s brzim otvorom blende za širokokutnu perspektivu i veliko izoštravanje te tehnologijom Hybrid IS. -
RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM
Standardni objektiv sa zumiranjem APS-C formata za fotoaparate serije EOS R savršen je za svakodnevne situacije kao što su fotografiranje obitelji, životnog stila, portreta i praznika.