A crowd of people watch music on a huge festival stage in the sun. Photo by Bart Heemskerk.

FESTIVALSKA FOTOGRAFIJA

Vrhunski fotograf Bart Heemskerk dočarava festivalski ugođaj

"Glazba je ljubav, a fotografija je alat", rekao je glazbeni fotograf iz Nizozemske, Bart Heemskerk. Fotografira velike festivale i koncerte diljem Europe, snimajući velika imena među kojima su Nick Cave, Lana Del Rey i Dua Lipa – uloga zbog koje je dobio prestižan poziv za fotografiranje Rolling Stonesa.

Ovo će ljeto potaknut svojom ljubavi prema glazbi obići i fotografirati 40 festivala. Ovdje će nam ispričati svoju inspirativnu priču, punu savjeta o tome kako kompaktnim fotoaparatom ovoga ljeta možete pokušati snimati događaje na otvorenom.

"Kao dijete uvijek sam slušao radio i snimao glazbene ljestvice. Kasnije sam s ocem krenuo po nastupima, a u festivalsku scenu zaljubio sam se na nizozemskom Pinkpop Festivalu u dobi od 15 godina", kaže 33-godišnji fotograf.

Nekoliko godina nakon svog prvog festivalskog iskustva, Bart je dobio priliku posuditi Canon EOS 400D (prethodnik modela Canon EOS 800D). Brzo je shvatio kako vam fotografiranje omogućava da još više uživate na festivalima – snimanjem zabave na pozornici i kreativnim fotografiranjem najboljih svjetskih izvođača uživo.

Nakon što je sastavio portfelj fotografija snimljenih na glazbenim događajima, prestao je raditi kao učitelj kako bi se potpuno posvetio fotografiji: "Deset godina nakon što sam posjetio svoj prvi festival, vratio sam se sa zadatkom fotografiranja nizozemskog benda Kensington, čije sam članove upoznao kad sam im prvi put ponudio besplatno fotografiranje u zamjenu za pristup njihovim nastupima", kaže Bart. Sljedeće je godine dobio neočekivan poziv – međunarodnih rock legendi Rolling Stonesa, koji su ga zamolili da ih fotografira.

"The Rolling Stones su krenuli na turneju 2014. i vidjeli su me na internetu – tražili su fotografe u Nizozemskoj. Javili su se organizatorima Pinkpop festivala i pitali za mene. To je bio nadnaravan trenutak!"

Iz benda su ga pozvali da fotografira njihovu europsku turneju, u sklopu čega je dobio izravan pristup nekim od najpoznatijih glazbenika svijeta. "Turneja sa Stonesima bilo je poput izleta s obitelji", kaže Bart. "Zezali smo se. Keith [Richards] bio je najzabavniji od svih. Jako je smiješan. Trebao sam snimati sastanke s obožavateljima i organizatorima te sam dobio univerzalnu propusnicu, tako da sam mogao ići kamo kod sam poželio – iza pozornice, ispred nje. Bio sam dio ekipe i jeo sam sa svima ostalima, išao na tonske probe itd."

Bart se nastavio čuti s Rolling Stonesima i kasnije te im se čak ponovo pridružio na turneji 2017.

Slični članci
A rock musician on stage at a festival plays the guitar. Photo by Ben Morse.

FESTIVALSKA FOTOGRAFIJA

Kostimi, sunce i rock & roll: 10 savjeta za festivalsku fotografiju

Fotograf festivala Ben Morse otkriva kako snimati fotografije s glazbenih festivala vrijedne rock-zvijezde i zašto bi Canon PowerShot SX740 HS mogao biti vaš idealni fotoaparat za festivale.

A group of friends pose holding sparklers, facing the camera with their faces illuminated by the sparkler light.

FOTOGRAFIRANJE ZABAVA

Budite kreativniji u fotografiranju zabava

Želite snimiti uzbuđenje zabava i slavlja? Saznajte kako snimati sve one vesele trenutke na kreativan način.

Instant printing tips with the Canon SELPHY SQUARE QX10

KREATIVNO ISPISIVANJE

Savjeti za trenutačno ispisivanje uz Canon SELPHY SQUARE QX10

Prijedlozi i savjeti za pobuđivanje kreativnosti s pisačem Canon SELPHY SQUARE QX10.

Pronađite svjetlo i radite s njim

"Nikad ne znate kakvo ćete osvjetljenje imati, što je jedan od najzabavnijih aspekata za rad fotografa koncerata. Moraš raditi sa svjetlom koje imaš", kaže Bart.

Kako bi se osvjetljenje najbolje iskoristilo, umjesto stajanja na jednom mjestu preporučuje pomicanje. "Ako vam svjetlo na nečije lice pada odozgo, rezultati će se razlikovati snimate li ga s lijeve strane ili stojite ravno ispred njega... ili se pak udaljite skroz unatrag", kaže.

"Osvjetljenje se ponavlja. Ako izvođač stoji pored mikrofona te imam ravnomjeran snop žutog, bijelog ili plavog svjetla koje ga obasjava, odabrat ću fotografiju na kojoj mu svjetlost pada na lice ili ravnomjerno obasjava njegovu siluetu."

Ako fotografirate poznate izvođače, gledajući njihove prethodne nastupe uživo na internetu možete anticipirati što će se dogoditi. "Ponekad možete vidjeti izvođača kako skače u publiku tijekom druge pjesme, pa to vidite i na drugim nastupima, tako da možete znati da će to ponoviti. Samo morate odabrati pravo mjesto."

Savjete za postavke fotoaparata i fotografiranje u raznim uvjetima osvjetljenja potražite u našim savjetima za festivalske fotografije.

Upotrebljavajte raznovrsne kadrove

Kada dođe vrijeme za odabir kako fotografirati koncerte i glazbene festivale, "Ljudi često subjekt postave usred kadra i snime puno sličnih fotografija na kojima je glavni izvođač uvijek u centru, što može postati dosadno", kaže Bart.

Umjesto toga predlaže raznovrsne kompozicije i kadriranje subjekata s lijeve, odnosno desne strane. "Snimite fora fotografiju jednog izvođača, odaberite jednog ili dva, a zatim široki kadar interakcije s publikom. Ako odlučite da subjekt bude u sredini kadra, to mora biti ako se nešto događa – možda je skočio, raširio ruke ili gleda u fotoaparat."

"Želite dočarati atmosferu festivala, a svaki festival ima jedinstvenu vibru."

Sun sets above a huge festival display. Photo by Bart Heemskerk.

Nemojte propustiti vrhunac koncerta

"Fotoaparati su danas izvrsni u izoštravanju, zbog čega u trenucima kad se izvođač kreće natrag–naprijed, radije biram automatsko umjesto ručnog izoštravanja", kaže Bart. Odabirom odgovarajućih točaka za automatsko izoštravanje osigurava nepogrešivo izoštravanje subjekata čak i kada trče po pozornici, bacaju se u publiku ili su usred brzog plesnog nastupa.

Na kompaktnom fotoaparatu kao što je npr. Canon PowerShot SX740 HS nakon odabira gumba izbornika na poleđini fotoaparata, u izborniku za postavke snimanja možete odabrati način rada automatskog izoštravanja. Slijedite subjekt uz automatsko izoštravanje s praćenjem – npr. pjevača koji se kreće po pozornici – za snimanje akcije bez straha od zamućenja.

U izborniku za postavljanje snimanja možete birati načine okidanja, uključujući opciju za kontinuirano snimanje velikom brzinom. Tako ćete moći nastaviti snimati fotografije sve dok okidač držite pritisnutim.

"Kontinuirano snimanje velikom brzinom obično biram ako mi ruka zakloni fotoaparat ili su oči pjevača zatvorene", kaže Bart. "Primjerice, skok Eddiea Veddera iz Pearl Jama sekunda je koju ne želite propustiti snimiti. Ako je u pitanju kantautor ili netko tko svira klavir ili pak izvođač koji stoji pored mikrofona, možete okinuti samo jednu fotografiju. Svakako odaberite pravi trenutak."

Najbolji fotoaparat za festivalsku fotografiju

Na mnogim vam festivalima neće dopustiti unošenje velikih DSLR fotoaparata, osim ako nemate akreditaciju medijske kuće, zbog čega je korisno imati mali fotoaparat snažnog zuma, kao što je Canon PowerShot SX740 HS, savjetuje Bart.

"Stajat ćete u publici, zbog čega je dobro imati fotoaparat s nagibnim zaslonom [koji omogućava snimanje iz više kutova]. Dobro dođe i značajka za stabilizaciju slike, npr. stabilizacija u 5 osi modela PowerShot SX740 HS. Na takvim događajima oko vas se kreće puno ljudi, zbog čega stabilizacija osi [naročito ako fotoaparat držite u zraku ili pod kutom] može značajno pomoći pri izbjegavanju podrhtavanja."

Ako upotrebljavate fotoaparat s izmjenjivim objektivom, npr. Canon EOS M50, Bart preporučuje da na događaje ponesete svega dva objektiva. "Sa sobom nosim jedan širokokutni objektiv fiksne žarišne duljine i jedan telefoto objektiv sa zumiranjem za snimanje širokokutnih fotografija i akcije s raznih udaljenosti ili žarišnih duljina", kaže.

Fiksni objektiv kao što je Canon EF-M 32mm f/1.4 STM ima širi otvor blende koji propušta više svjetlosti i omogućava kraće ekspozicije, dok Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM omogućava zumiranje scena.

Ključ za snimanje zanimljivih festivalskih snimki

"Uvijek govorim da festival treba fotografirati onako kako ga publika doživljava, ne onako kako ga fotograf vidi", kaže Bart. "Danas oko glavne pozornice svih festivala ima raznih sadržaja, uključujući štandove s hranom. Želite dočarati atmosferu festivala, a svaki festival ima jedinstvenu vibru. Možda poželite uhvatiti smirujući zalazak sunca i ljude koji leže, opuštaju se i uživaju u glazbi. Neki ljudi možda izvode jogu ili vrte obruče za hulahop oko struka. To su dragocjeni trenuci.

"Ako ste ljubitelj velikih kotača ili ste se popeli na dizalicu kako biste mogli vidjeti cijeli festival, to je dobar trenutak za upotrebu širokokutnog objektiva i obuhvaćanje cijelog festivala. U tim trenucima ne želite upotrijebiti objektiv za zumiranje, jer njime ćete u kadar moći uhvatiti tek manji dio festivala."

Nakon fotografiranja brojnih nevjerojatnih izvođača i atmosferičnih nastupa, ima li Bart omiljenu fotografiju? "Mislim da su to fotografije iz 2013., s nastupa Kensingtona na Pinkpopu", kaže. "Tad sam prvi put fotografirao s pozornice na tako velikom festivalu. Kad ih vidim, te me fotografije i danas dotiču na emotivnoj razini. Osim toga, redovito putujem s DJ-om Arminom van Buurenom, a prije nekoliko godina uhvatio sam njegovu sjajnu fotografiju u Miamiu, na Ultra Music Festivalu. Nakon nastupa vidio je fotografiju i rekao: 'To sam ja u jednoj fotografiji.' Kad ti izvođač kaže tako nešto, to je uistinu nešto jedinstveno, zar ne?"

Autor: Lucy Fulford

Povezani proizvodi

Slični članci

"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na sve priče