FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

Savjeti za mlade fotografe divljih životinja: jedan dan fotografiranja s profesionalnom fotografkinjom Dani Connor

Fotografkinja divljih životinja i YouTube zvijezda Dani Connor dijeli svoje savjete za uspjeh u branši kroz suradnju sa studentom fotografije Jontyjem Clarkom dok fotografiraju zapanjujuće prizore ptica grabljivica.
Mlada vjetruša sjedi na drvenom stupu i svijenih krila žestoko krešti.

Mlada britanska fotografkinja Dani Connor profesionalno se potvrdila tijekom pandemije Covid-19, nakon što je zapela u švedskoj Laponiji. Dani je volontirala u rezervatu za divlje životinje u toj pokrajini kada je veći dio svijeta bio zatvoren, a to je vrijeme iskoristila uspostavivši blisku vezu s tamošnjim divljim životinjama – posebno malom skupinom crvenih vjeverica.

„To sam prepoznala kao vrlo dobru priliku za napredak u karijeri“, kaže. „Rekla sam si da ću dati šest mjeseci, a ako ništa ne postignem, vratit ću se svom poslu u Prirodoslovnom muzeju u Londonu.“ Nakon samo pola godine predanog truda, Dani je stekla 60 000 pratitelja na Instagramu, YouTubeu i Twitteru, a financijski su je podržali pretplatnici na Patreonu koji su uložili u njen rad.

Zamolili smo Dani da podijeli neke od svojih najboljih savjeta sa studentom fotografije Jontyjem Clarkom, koji je želio naučiti više o fotografiranju životinja u divljini. Jontyju smo dali Canon EOS R7 koji je Dani rabila tijekom snimanja divljih životinja u Španjolskoj i postavili ih u skrovište za fotografiranje iz kojega će sigurno uočiti ptice grabljivice koje brzo lete.

Donosimo savjet koji je Dani otkrila toga dana, kao i izbor njenih i Jontyjevih najboljih fotografija.

1. savjet: Uronite u okruženje objekta

U zaklonu od ptica, dvoje mladih ljudi na dodirnom zaslonu fotoaparata proučava fotografiju vjetruše koja sjedi na drvenom stupu.

Zbog fotografiranja iz zaklona od ptica, Dani i Jonty mogli su sjediti jedno pored drugog, usredotočeni na istu akciju. Dani, koja je snimala modelom Canon EOS R5, davala je povratne informacije o Jontyjevim snimkama u stvarnom vremenu, zbog čega je mogao prilagoditi svoj pristup prije nego što sljedeća vjetruša uleti u kadar.

Dvije vjetruše, od kojih jedna sjedi na drvenom stupu, a druga lebdi u zraku s pandžama podignutima uvis, svađaju se oko hrane.

Dani i Jonty iz zaklona su uspjeli snimiti ovu obitelj vjetruša kako se međusobno svađaju. Ovdje mladunac zahtijeva hranu od majke. Snimljeno modelom Canon EOS R7 s objektivom Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM pri 150 mm, 1/6400 s, f/6.3 i ISO2500. © Jonty Clark

Snimanje iz zaklona omogućava kontrolu okruženja. Hrana se stavlja na predmete ispred zaslona kako bi se ptice namamile na snimanje. Aktivnost je gotovo zajamčena, što ovu vrstu lokacije čini očitim izborom za jednodnevno snimanje.

Dani je na početku svoje karijere dok je živjela u Švedskoj provela dosta vremena u zaklonima, a i danas još uvijek vidi prednosti njihove upotrebe. „Snimanje iz zaklona podrazumijeva da morate biti kreativni i pronaći načine da se vaše fotografije istaknu od onih koje su svi drugi snimili na istom mjestu. To je sjajan način da uvježbate svoju tehniku ​​i savršen za zajedničko snimanje“, kaže.

Jontyjevo iskustvo do sada je uglavnom bilo u studijima, u kojima je fotografirao egzotične kućne ljubimce u sklopu svog sveučilišnog kolegija. Osvrćući se na taj dan, kaže: „Puno sam naučio o ponašanju vjetruša od Dani, ali i provodeći nekoliko sati promatrajući ptice iz zaklona. Do kraja snimanja mogao sam predvidjeti kada će se obrušiti s obližnjih stabala, što mi je dalo vremena za pripremu. Studijske su snimke kvalitetne, ali bilo je nevjerojatno svjedočiti ponašanju divljih životinja. Mladunci koji su se svađali sa starijim vjetrušama ispred nas pružili su nam nevjerojatne prilike za snimanje uzbudljivih snimaka.“

2. savjet: Uložite u fotoaparat koji može sve

U šumskom okruženju, muškarac fotografira nešto iznad sebe Canonovim fotoaparatom i objektivom, dok žena također gleda gore.

Canon EOS R7 u kombinaciji s objektivom Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM savršen je svestrani objektiv, s dovoljnim rasponom za približavanje akciji. Svestrani i kompaktni Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM još je jedna odlična opcija ako se želite približiti i podići fotografiranje divljih životinja na novu razinu.

Canonov fotoaparat i objektiv snimljeni odozdo, s dvoje blago zamućenih, nasmijanih mladih ljudi u pozadini koji gledaju u dodirni zaslon.

Uz nekoliko savjeta koje mu je dala Dani, Jonty, koji obično snima modelom Canon EOS 90D, uspio se snaći s modelom EOS R7. „Jako brzo sam se naviknuo na njega“, kaže.

Dani je prije svega fotografkinja, ali pozornost potencijalnih klijenata privlači videozapisima koje prenosi na YouTube. Kad se tek krenete probijati u branši, dobro je ovladati osnovnim vještinama snimanja videozapisa, čak i ako je to za vlastitu promociju na društvenim mrežama. Kako biste to učinili, morat ćete odabrati pravi komplet.

Canon EOS R7 izvrstan je višenamjenski fotoaparat za one koji počinju raditi kao kreatori sadržaja“, predlaže Dani. „Izdvaja se stabilizacijom slike u kućištu (IBIS), koja je korisna pri fotografiranju objekata u brzom pokretu, ali i za snimanje vlogova u divljini.“

Jonty je Canon EOS R7 upario s objektivom Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM koji ima ugrađeni optički stabilizator slike koji se može kombinirati sa značajkom IBIS u fotoaparatu. „Stabilizacija slike primjetno je bolja nego kod modela Canon EOS 90D“, kaže Jonty, a osim toga, „fotoaparat je osjetno bolji u svim područjima. Brži kontinuirani način snimanja, veći ISO raspon, automatsko niveliranje – bio je to nevjerojatan fotoaparat za snimanje i definitivno pruža sve ono potrebno za početak puta prema stalnoj karijeri.“

Pročitajte naš vodič za najbolje objektive za fotografiranje divljih životinja kako biste saznali više o mogućnostima objektiva za snimanje zapanjujućih fotografija divljih životinja i ptica.

3. savjet: Izoštrite oči objekta

Vjetruša sjedi na drvenom stupu, s leđima okrenutima fotoaparatu. Glava joj je okrenuta za gotovo 180 ° te joj se mogu vidjeti oči i kljun.

Automatsko izoštravanje s prepoznavanjem očiju životinja modela EOS R5 jamči da će fokus biti točno ondje gdje ga trebate, točno u trenutku kad ga zatrebate. Ova se vjetruša okrenula kako bi pogledala izravno u Danin objektiv na djelić sekunde prije nego što je odletjela, ali to je bilo dovoljno za ovu prekrasnu fotografiju. Snimljeno modelom Canon EOS R5 s adapterom za montažu Canon EF-EOS R, objektivom Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM i dodatkom Canon Extender EF 1.4X III pri 420 mm, 1/8000 s, f/4 i ISO1000. © Dani Connor

Dvoje mladih ljudi koji sjede podešavaju postavke na fotoaparatu Canon, na ovoj fotografiji snimljenoj odozgo.

Canon EOS R7 razaznaje ljude, životinje i vozila uz nevjerojatnu preciznost prepoznavanja predmeta. Ako znate da ćete cijeli dan snimati životinje, prije nego što krenete, iz izbornika odaberite Animals (Životinje).

Automatsko izoštravanje s prepoznavanjem očiju životinja značajka je koju je Canon EOS R7 naslijedio od drugih profesionalnih fotoaparata kao što su Canon EOS R5 i EOS R6, što uklanja nagađanje pri fokusiranju objekata u brzom pokretu. „Sviđa mi se način rada za prepoznavanje očiju životinja na modelu EOS R5 jer osim što kontinuirano prati objekte u pokretu, automatski se fokusira na oko, što mi uvelike olakšava posao. Osim toga, EOS R7 omogućava i prepoznavanje očiju životinja, što će stvarno pomoći onima koji tek počinju fotografirati ptice i divlje životinje“, kaže Dani.

Aplikacija Canon Photo Companion koristan je alat za upoznavanje funkcija vašeg fotoaparata, a donosi posebne vježbe, poduke i savjete za vaš model fotoaparata i razinu vještine. „Na modelu EOS R7 prilagodio sam vlastite gumbe“, kaže Jonty, koji se lako upoznao s radom novog fotoaparata. „Gumb za zaključavanje ekspozicije postavio sam na odabir izoštravanja životinja, a zatim sam dopola pritisnuo gumb okidača kako bih suzio oko. Sad kad sam osjetio te značajke, čini mi se da su bitne za moje buduće fotografije divljih životinja.“

Osim tih pogodnosti, tu su i prednosti snimanja fotoaparatom sa senzorom za izrezivanje (APS-C) kao što je Canon EOS R7. „Fotoaparati sa senzorom APS-C omogućavaju vam da se približite objektu“, kaže Dani. „Snimala sam objektivom Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM s dodatkom Canon Extender EF 1.4X III na fotoaparatu Canon EOS R5, što mi je dalo ekvivalentnu žarišnu duljinu od 420 mm, a Jontyjev maksimalni raspon od 150 mm proširen je na 240 mm zahvaljujući faktoru obrezivanja od 1.6x. To je bilo dovoljno blizu za nevjerojatne rezultate iz zaklona, a bilo bi uistinu sjajno za šetnju gradom ili lokalnim parkom kada se želite približiti objektu.“

4. savjet: Nikada ne propustite snimku uz način rada RAW Burst

Vjetruša s potpuno raširenim krilima sprema se sletjeti na drveni stup u polju.

U načinu rada RAW Burst, Dani i Jonty uspjeli su snimiti čitav niz vjetruša koje su dolijetale s obližnjeg stabla kako bi sletjele na stupove ispred njih. Kad su se vratili u bazu, mogli su odabrati svoje favorite, poput ove, u kojoj je vjetruša na savršenom mjestu na kojemu joj ranojutarnje svjetlo obasjava krila. Snimljeno modelom Canon EOS R7 s objektivom Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM pri 150 mm, 1/6400 s, f/6.3 i ISO2500. © Jonty Clark

Dvoje mladih ljudi u zamračenom zaklonu od ptica proučavaju sliku vjetruše u letu na dodirnom zaslonu fotoaparata.

Jonty je toga dana snimio nevjerojatne fotografije, zbog čega je stekao poštovanje Dani.

Dani i Jonty su pri snimanju vjetruša iz zaklona eksperimentirali s načinom rada RAW Burst. Canon EOS R7 omogućuje snimanje od 15 sličica u sekundi (fps) pri upotrebi mehaničkog zatvarača ili 30 fps pri upotrebi elektroničkog zatvarača, što je isti broj sličica u sekundi kao kod videozapisa. „Nevjerojatno je brz i posebno dobar za ptice u letu, omogućujući vam da odaberete najbolju fotografiju iz niza“, kaže Dani.

U tom načinu rada možete omogućiti i prethodno snimanje koje bilježi trenutke pola sekunde prije pritiska okidača i sprema fotografije kao pojedinačne RAW datoteke. „Ova značajka je tako sjajna jer mi je omogućila da se na neki način vratim u prošlost. Vjetruše su bile nepredvidive, ali ova mi je značajka dala mnogo veći prostor za reakciju i snimanje“, kaže Jonty.

5. savjet: Stvorite vlastite prilike

Mlada žena i muškarac hodaju u nizu kroz polje visoke trave. U pozadini se može vidjeti mali zaklon od ptica.

Dani preporučuje svim mladim fotografima da traže prilike za suradnju s onima s više iskustva. To je jedan od najbržih načina za učenje i odličan način da se probijete u branši.

Mlada žena i muškarac koji sjede na drvenom balvanu u šumskom okruženju smiješe se dok proučavaju dodirni zaslon fotoaparata.

Dani i Jonty tog su dana učili jedno od drugoga i postigli neke nevjerojatne rezultate, maksimalno iskoristivši značajke specifične za divlje životinje na modelu Canon EOS R7.

„Moj najveći savjet za Jontyja i svakoga tko želi uspjeti kao fotograf divljih životinja jest: stvarajte prilike. Tržište je vrlo zasićeno, ali još uvijek se možete izdvojiti od ostalih“, kaže Dani. Savjetovala je Jontyju da prati druge profesionalne fotografe i vidi kako oni rade, te da ih jednostavno pita: „Mogu li te pratiti jedan dan da vidim što radiš?“ – kao i da ne zaboravi unijeti osobnost u svoju online prisutnost.

„Ljudi me ne prate zbog mojih fotografija ili zato što žele vidjeti divlje životinje“, nastavlja Dani. „Očekuje se da fotografi divljih životinja snimaju dobre fotografije, ali pratitelje sam stekla jer su ljudi htjeli čuti što imam za reći. Na videozapisima za YouTube uvijek se predstavim jer znam da će ljude više zanimati moj sadržaj ako vide moju osobnost.“

„Bilo je iznimno korisno od Dani naučiti više o marketinškoj strani fotografije“, kaže Jonty. „Prilično je zastrašujuće vidjeti portfelje iskusnih fotografa koji su imali desetljeća za usavršavanje svoje umjetnosti, ali uistinu je inspirativno vidjeti što je Dani postigla u kratkom vremenu, fokusirajući se na crvene vjeverice i koristeći moć društvenih mreža.“

Osvrćući se na taj dan, Jonty kaže: „Uz pomoć Dani i zato što mi je fotoaparat olakšao izoliranje objekata, u kratkom sam se vremenu naučio prilagoditi brzom okruženju.“

Jonty se na kraju dana osjećao nadahnuto, s mnoštvom impresivnih fotografija koje je dodao u svoj portfelj, dok je Dani također puno naučila tijekom vremena koje su proveli zajedno, posebno u vezi toga kako maksimalno iskoristiti opremu: „Osjećam da sam danas puno naučila od Jontya“, zaključila je. „Bilo da me podučavaju ili podučavam nekog drugog, uvijek postoji prijenos informacija.“

Autor: Matthew Bowen

Slični proizvodi

  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R7

    Istražite divljinu s pomoću fotoaparata koji pruža senzacionalnu brzinu i kvalitetu slike u prijenosnom kućištu APS-C dizajniranom za budućnost.
  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R5

    Ponovno razmislite o svemu što znate o fotoaparatima bez zrcala. Beskompromisne radne značajke fotoaparata EOS R5 revolucionizirat će fotografiranje i snimanje filmova.
    Prikaži detalje EOS R5
  • RF-S objektivi

    RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    Širokokutni do telefoto objektiv za zumiranje APS-C serije EOS R savršen je za fotografiranje putovanja, divljih životinja, sportova i stil života.
  • Slični članci

  • FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Najbolji objektivi za divlje životinje

    Snimajte zapanjujuće snimke divljih životinja i ptica s pomoću ovih objektiva fiksne žarišne duljine i objektiva sa zumiranjem.

  • DIVLJE ŽIVOTINJE

    Snimanje ptica objektivom RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

    Profesionalni fotograf i amater udružili su se kako bi testirali RF 200-800mm F6.3-9 IS USM na terenu.

  • FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Savjeti za fotografiranje divljih životinja

    Savjeti i tehnike za novu razinu fotografiranja divljih životinja, kako biste maksimalno iskoristili fotoaparat i objektive tvrtke Canon.

  • DIVLJE ŽIVOTINJE

    Kako fotografirati ptice

    Savjeti i najbolji početnički komplet za fotografiranje ptica.