Unaprijedite akcijsku fotografiju uz bljeskalice Speedlite

Jednostavni bljesak svjetla iz bljeskalice Speedlite tvrtke Canon može omogućiti niz inovativnih tehnika za akcijsku fotografiju. Saznajte kako najbolje iskoristiti ovaj praktični dio opreme.
Žena na skejtu, snimljena zamrznuta u zraku s pomoću bljeskalice Speedlite na stativu, dok se daska prevrće ispod nje.

Fotografiranje s bljeskalicom može se činiti zastrašujućim, ali bljeskalica je zapravo vrlo jednostavan dio opreme. Njezina je svrha istaknuti dijelove snimke osvjetljavanjem u pravom trenutku. Ponekad je to potrebno zbog tamnih uvjeta, ali ponekad bljeskalicu možete upotrebljavati u kombinaciji s ambijentalnim osvjetljenjem kako biste postigli prepoznatljiv izgled. Jedna bljeskalica Speedlite pruža razne kreativne mogućnosti, naročito za akcijsku i sportsku fotografiju. Možete odabrati zamrzavanje akcije, snimanje radi zamućenja pokreta ili snimanje obojeg u jednom kadru.

Bez obzira na to je li bljeskalica nešto novo za vas ili tražite nove načine za proširenje tehnika kreativnog osvjetljenja, donosimo nekoliko savjeta o načinu upotrebe bljeskalice Speedlite za snimanje akcijskih sportskih fotografija koje oduzimaju dah.

1. Zamrznite akciju s pomoću brze sinkronizacije

Muškarac stoji na vrhu skejterske rampe, fotografirajući skejtera.

Za snimanje u načinu rada za brzu sinkronizaciju (HSS) pritišćite tipku za sinkronizaciju na bljeskalici Speedlite sve dok se ne prikaže simbol H, a zatim povećajte brzinu zatvarača kako biste zamrznuli objekte koji se brzo kreću.

Čovjek u tamnoj odjeći sa šeširom usred skejterskog skoka, naginje se pod pravim kutom na vrhu rampe.

HSS vam omogućuje postavljanje ekspozicije za dramatičnu pozadinu, a da i dalje postignete dobru ekspoziciju objekta u prednjem planu. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom RF 24-105mm F4-7.1 IS STM tvrtke Canon pri 24 mm, 1/1600 s, f/5 i ISO1000 uz Speedlite 600EX II-RT tvrtke Canon.

Prilikom upotrebe bljeskalice mnogi su fotoaparati ograničeni na maksimalnu brzinu zatvarača od 1/200 s, što može biti previše sporo za zamrzavanje objekata koji se brzo kreću. Međutim, ako su vaš fotoaparat i bljeskalica kompatibilni, kao što su EOS RP tvrtke Canon i Speedlite 600EX II-RT tvrtke Canon koji se ovdje upotrebljavaju, možete snimati u načinu rada za brzu sinkronizaciju (HSS). To omogućuje mnogo veće brzine zatvarača.

Za snimanje osoba koje hodaju dovoljno je velika brzina zatvarača od 1/250 s, dok je 1/1000 s bolja ako se objekt kreće malo brže, poput trkača ili skejtera, kako bi se akcija snimila bez zamućenja. U načinu rada HSS bljeskalica mora okinuti niz neprimjetno brzih pulsova koji se podudaraju s dvije zavjesice zatvarača fotoaparata, što znači da se maksimalna snaga bljeskalice smanjuje kako povećavate brzinu zatvarača. Međutim, kad želite osvijetliti objekt tijekom snimanja akcijskih fotografija, HSS može biti od neprocjenjive vrijednosti.

2. Dodajte dubinu s pomoću vanjske bljeskalice

Skejter izvodi trik, snimljeno s pomoću bljeskalice Speedlite na stativu, ispred zida prošaranog grafitima.

Upotrijebite bljeskalicu kako biste osvijetlili objekt iz bilo kojeg kuta, kao što je bočno ili pozadinsko osvjetljenje, jer tako možete dodati dubinu svojim fotografijama i zanimljiviji dojam nego što je to moguće s pomoću prednjeg svjetla koje dobivate bljeskalicom fotoaparata.

Skejter izvodi trik ispred zida prošaranog grafitima.

Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2) tvrtke Canon ima gotovo jednak raspored tipaka kao i 600EX II-RT i može se upotrebljavati kao vanjska HSS bljeskalica. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom RF 24-105mm F4-7.1 IS STM tvrtke Canon pri 46mm, 1/200 s, f/8 i ISO320 uz Speedlite 600EX II-RT tvrtke Canon.

Za upotrebu vanjske bljeskalice možete upotrijebiti bežični okidač bljeskalice kao što su Speedlite Transmitter ST-E3-RT tvrtke Canon i Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2) tvrtke Canon. Nakon postavljanja bljeskalice Speedlite na stalak ili stativ, postavite bljeskalicu na način rada E-TTL, gdje bljeskalica automatski podešava snagu kako bi odgovarala našoj ekspoziciji ili je podesite na ručnu snagu, a zatim napravite probne snimke kako biste pronašli odgovarajuću snagu bljeskalice za objekt.

3. Podeksponirajte ambijentalno svjetlo kako biste istaknuli objekt

Muškarac fotografira ženu koja izvodi skejterski trik, dok je daska na slici okrenuta naopako tijekom skoka.

Premala ekspozicija ambijentalnog svjetla stvara mračnu i sjetnu atmosferu, što znači da će objekt biti jasno izražen kad ga osvjetljava Speedlite.

Žena na skejtu, snimljena zamrznuta u zraku, dok se daska prevrće ispod nje.

Uz vanjsku bljeskalicu s lijeve strane objekta, a sunce sa stražnje strane nadesno, možemo kreirati dramatično unakrsno osvjetljenje. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom RF 24-105mm F4-7.1 IS STM tvrtke Canon pri 48mm, 1/180 s, f/13 i ISO100 uz Speedlite 600EX II-RT tvrtke Canon.

Kad kombinirate bljeskalicu s dnevnim svjetlom, možete eksperimentirati s omjerom između dva izvora svjetla. Na primjer, možete namjerno smanjiti ekspoziciju osvijetljenog okruženja i s pomoću bljeskalice izložiti i izolirati objekt. Kako biste to postigli, za početak ostavite bljeskalicu isključenom i odredite ručnu ekspoziciju koja nedovoljno eksponira ambijentalno svjetlo tako da pruža mračnu i sjetnu atmosferu. Zatim uključite bljeskalicu i podesite je na ručnu snagu.

Napravite nekoliko probnih snimki kako biste odredili odgovarajuću snagu za prizor. Kako bismo se nosili sa snažnim dnevnim svjetlom poput ovoga, treba nam velika izlazna snaga, stoga započnite s bljeskalicom na punoj snazi 1/1, a zatim je spustite ako djeluje prejako. Osim promjene snage, možemo i prilagoditi snagu svjetla pomicanjem bliže objektu ili dalje od njega. Ako se upotrebljava na taj način, Speedlite omogućuje stvaranje odgovarajućeg područja svjetla oko objekta.

4. Bljeskalicu podesite na sinkronizaciju sa stražnjom zavjesicom kako biste dodali tragove

Bljeskalica Speedlite postavlja se na ekspoziciju u trajanju od jedne sekunde.

Bljeskalica sa stražnjom zavjesicom način je rada koji znači da bljeskalica okida na kraju ekspozicije ili na stražnjoj zavjesici. Ovdje se bljeskalica postavlja na okidanje na kraju ekspozicije u trajanju od jedne sekunde.

Ako bljeskalicu okidate tijekom duge ekspozicije, možete stvoriti dinamičan spoj zamućenosti i oštrine. Pokret kroz kadar stvara zamućenje, dok kratko okidanje bljeskalice zamrzava objekt u djeliću sekunde unutar ekspozicije. Možete odabrati hoće li bljeskalica okinuti na samom početku ili na kraju ekspozicije. Obično je najbolje bljeskalicu podesiti u način rada sa stražnjom zavjesicom kako bi okinula na kraju. Na taj način zamućenje stvara trag iza objekta. Za upotrebu načina rada sa stražnjom zavjesicom pritišćite tipku za sinkronizaciju na bljeskalici Speedlite tvrtke Canon sve dok se ne prikaže ikona s tri strelice.

5. Upotrijebite bljeskalicu za panoramiranje kako bi objekt bio izoštren

Slika žene na skejtu na kojoj je zid od cigle prošaran grafitima u pozadini zamagljen, dok se žena jasno vidi.

Kako biste kreirali zamućenje kod panoramiranja, pratite kretanje objekta s jedne strane kadra na drugu, usklađujući brzinu fotoaparata. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom RF 24-105mm F4-7.1 IS STM tvrtke Canon pri 26 mm, 1/30 s, f/16 i ISO100, uz Speedlite 600EX II-RT tvrtke Canon.

Panoramiranje fotoaparatom može rezultirati predivnom kombinacijom zamućenosti i oštrine. Pravilno tempirajte i objekt će biti oštar, a sve ostalo će se zamutiti. Panoramiranje se može izvršiti bez bljeskalice, ali njezinim dodavanjem objekt će biti oštriji i bolje definiran. Podesite bljeskalicu u način rada sinkronizacije sa stražnjom zavjesicom, a zatim upotrijebite način rada s prioritetom zatvarača i podesite brzinu zatvarača na približno 1/30 s (ili veću za objekte koji se brzo kreću, kao što je automobil). Kad budete spremni, panoramirajte fotoaparatom prateći akciju. Možda će trebati nekoliko pokušaja da se objekt izoštri, ali vrijedi uložiti trud u dojam brzine i pokreta koji možete stvoriti.

6. Okinite brzi niz pulsova bljeskalicom kako biste kreirali spojenu snimku

Bljeskalica Speedlite postavlja se u način rada MULTI.

U načinu rada MULTI možemo podesiti broj pulsova i frekvenciju u sekundi (Hz). Podijelite broj pulsova s frekvencijom kako biste pronašli idealnu brzinu zatvarača.

Snimka duge ekspozicije skejtera koji izvodi trik snimljena upotrebom bljeskalice s pulsovima.

Upotrebom načina rada MULTI, omogućuje se cijeli svijet kreativnih ideja za vašu akcijsku fotografiju i stvaraju apstraktne spojene slike.

Način rada MULTI predstavlja kreativnu postavku gdje Speedlite okida brzi niz pulsova. Kad se upotrebljava u kombinaciji s dugom ekspozicijom, objekt možete snimiti u nekoliko položaja u kadru. Ovdje je izazov to što se, kao i u slučaju dvostruke ekspozicije, svjetlija područja preklapaju i stapaju jedno s drugim. Stoga je najbolje objekt snimati s tamnom pozadinom ili noću te ga snimati kako se kreće s jedne strane na drugu.

Nakon što ovladate ovim tehnikama, zašto ne biste dobili više inspiracije od profesionalnog fotografa adrenalinskih sportova i ambasadora tvrtke Canon Lorenza Holdera koji će vam dati svoje najbolje savjete1 za upotrebu bljeskalice u akcijskoj fotografiji ili pratite profesionalnog akcijskog fotografa Davea Mackisona dok snima s bljeskalicom Speedlite EL-12.

Napisao James Paterson

  1. Dostupno samo na engleskom.
  2. Dostupno samo na određenim jezicima.

Slični proizvodi

Slični članci

Snimanje pokreta u fotografiji

Otkrijte kako snimati pokrete i snimkama dati dojam kretanja.

Fotografiranje panoramiranjem za početnike

Uz ove najbolje savjete otkrijte kako upotrijebiti panoramiranje za snimanje boljih akcijskih fotografija.

Najbolji objektivi za akciju

Naš vodič za najbolje objektive za akcijsku fotografiju.

Savjeti za brzinu zatvarača

Ovladajte brzinom zatvarača uz naš vodič prilagođen početnicima te snimajte bolje akcijske snimke.