Brzo izdavaštvo, iz tiskare na tržište
Digitalno ispisivanje knjiga pojednostavljuje ispisne radne procese i omogućuje prilagodljive usluge izdavaštva.
Otkrijte zašto digitalno ispisivanje knjiga potiče rast prihoda davatelja usluga ispisivanja
Ukupna količina digitalno ispisanih knjiga 2022. godine dosegnut će 100 milijardi stranica – pročitajte više o uzbudljivom novom poglavlju u nastavku.
Postoje modni blogeri, "vlogeri" o životnim stilovima i "foodstagrammeri". Sada postoje "booktuberi" i "bookstagrammeri"! Ti specijalizirani knjižni blogeri preplavljuju društvene mreže svojom ljubavlju prema tiskanim knjigama, potiču strast prema čitanju i podržavaju renesansu europskih knjižara.
Tiskane knjige dobile su jaku konkurenciju u obliku e-knjiga, društvenih mreža i općenito digitalne zabave. Nakon naporne borbe s bržim i dostupnijim načinima objavljivanja i konzumacije sadržaja – naročito s obzirom na ograničenja knjiga malih naklada – umjetnost ispisivanja dobila je novo priznanje iz digitalnog svijeta – u obliku bookstagrammera i milijuna njihovih sljedbenika.
Stručno kombinirajući izdavaštvo s digitalnim medijima, svojim društvenim utjecajem promiču ljepotu tiskane riječi – fotografirajući knjige na stiliziranim snimkama ili recenzirajući romane u vlogovima. Ta kombinacija tiska s digitalnom obradom nije tek površna, jer ne ide samo za brojem reakcija i pregleda. Digitalna tehnologija od suparnika tiskanog izdavaštva premetnula se u saveznika. Digitalno ispisivanje donosi bogate mogućnosti vanjskim pružateljima usluga, povećavajući vrijednost postojećih usluga, nudeći nove i privlačeći cijeli novi val klijenata.
thebookseller.com procjenjuje da je ukupna tržišna vrijednost tiskanog izdavaštva u Europi nevjerojatnih 36 – 38 milijardi eura. Odstupanja u tečaju britanske funte možda su nedavno utjecala na ukupne prihode od prodaje izdavača, ali prošle je godine samo u UK zarada na tiskanim knjigama iznosila 1,7 milijardi funti (od ukupne prodaje knjiga od 2 milijarde funti).
S rastom prodaje tiskanih knjiga došlo je do zastoja u rastu popularnosti e-knjiga – koje su izišle iz početne faze "nove igračke". Prema podacima agencije Mintel za istraživanje tržišta, 54 % knjiga kupljenih u zadnjih 12 mjeseci bile su tiskane, a samo 24 % digitalne. Mintel očekuje da će prodaja tiskanih naslova i dalje rasti te im predviđa skok od 25 % do 2022., čime bi vrijednost prodaje skočila na 2,1 milijardu funti. Suprotno tome, prodaja e-knjiga za koje je početno uzbuđenje izblijedjelo trebala bi iz godine u godinu rasti tek "marginalno".
Koji je razlog za jak povratak tiskanih knjiga? Jen Campbell (@jenvcampbell) – bookstagrammerica/booktuberica, nagrađivana pjesnikinja i najprodavanija autorica – objašnjava zašto obožava tisak:
"E-knjige sjajne su za putovanja, po pitanju kompaktnosti i s obzirom na to što nude fantastične mogućnosti povećanja teksta onima kojima su potrebne. Međutim, u svijetu u kojemu se naše brojne aktivnosti odvijaju na internetu, knjige nude bijeg od toga, a njihov tiskani oblik to opipljivo predstavlja."
Jen Campbell pjesnikinja, autorica i booktubericaLjudi vole predviđati "smrt knjige", ali to se neće dogoditi ubrzo.
Booktuberi i bookstagrammeri omiljene knjige dijele putem društvenih mreža kao što su YouTube i Instagram. Takav je sadržaj kojim se promiče životni stil iznimno popularan kod današnje digitalne publike – većina velikih vlogera postigla je status slavnih ličnosti – te može imati nevjerojatan utjecaj na sektore koje podržavaju. "Gledatelji na booktube kanalima traže preporuke onih čiji ukus dijele. U opisima svojih videozapisa ostavljam veze na knjige koje preporučujem i ljudi ih tako mogu kupiti. Gledatelji preko tih veza kupuju oko 600 – 800 fizičkih knjiga mjesečno. To je manji dio knjiga kupljenih preko mojih preporuka, jer mnogi ljudi odlaze u knjižare ili knjige traže sami", kaže Jen Campbell.
Dio uspjeha booktubinga/bookstagramminga u načinu je na koji balansira između iskrenih recenzija knjiga i briljantnih slika. U digitalnom svijetu u kojemu je internetska estetika sve, dobar izgled pola je dobivene bitke. Umjetnost i vještine uložene u ispisivanje knjiga podrazumijevaju vizualnu dopadljivost tradicionalnog ispisa na digitalnim platformama.
Istaknuta oznaka "#shelfie" dokaz je toga: trend dijeljenja fotografija polica s knjigama prepunih knjiga povezuje bookstagrammere i daje ogromnu fizičku i emotivnu vrijednost tiskanim knjigama. Za razliku od digitalnih knjiga, to su osobne fizičke knjige koje možete pokazati.
Kako booktuberica/bookstagrammerica vidi budućnost tiska i izdavaštva?
"Ljudi vole predviđati "smrt knjige"”, kaže Jen, "ali to se neće dogoditi ubrzo".
Digitalno ispisivanje knjiga pojednostavljuje ispisne radne procese i omogućuje prilagodljive usluge izdavaštva.
Inovativna rješenja za ispisivanje koja pružaju dinamičniji i isplativiji pristup ispisivanju časopisa te poboljšavaju privlačenje čitatelja
Pogledajte kako neki proizvođači tapeta postavljaju vlastite trendove poticanjem revolucije u digitalnom ispisivanju tapeta.