A model car in the garage

Modelar i fotograf Simon Carter. Priča o snazi i mjerilu.

Strast Simona Cartera nastajala je godinama. Počeo je izrađivati modele još kao dječak, zatim je sudjelovao u automobilskim utrkama, a danas je profesionalni fotograf. No tek kada je našao vremena za spajanje tih vještina, uspio je kreirati i fotografirati minijaturni svijet automobilskog sporta koji je oduvijek zamišljao. Sjedeći pokraj njegove nevjerojatne kolekcije modela automobila formule, iznenađeni smo veličinom zadatka koji si je zadao. Priča je to o izmišljanju svijeta u koji ćete potom zakoračiti.

Možete li nam reći nešto o tome što vas je nadahnulo da počnete izrađivati i snimati minijaturne modele?

Budući da sam odrastao u 60-ima, kao i mnoga druga djeca sate sam provodio izrađujući modele tenkova iz Drugog svjetskog rata. Tek kada sam ih nedavno otkrio u svom potkrovlju, shvatio sam da mogu spojiti sve svoje interese i vještine kako bih kreirao nešto doista jedinstveno.

Kako počinjete izrađivati točnu repliku automobila za utrke?

Temelje se na kompletima proizvedenima 1970-ih i 80-ih koji se više ne proizvode, tako da ih nije bilo lako pronaći. Kao da to nije dovoljno teško, mijenjam ih kako bi vozila bila mehanički precizna, s funkcionalnim ovjesom, vratima, haubom i poklopcem prtljažnika. Zatim dodajem prašinu, tragove sagorijevanja i ogrebotine koje možete vidjeti na pravim automobilima za utrke. To je razlog zašto mi za izradu svakog modela trebaju tri mjeseca.

Kada izrađujete setove, razmišljate li o njima kao zaljubljenik u automobile ili fotograf?

Zapravo oboje. Svoje setove izrađujem na isti način na koji se izrađuju fotografski ili filmski setovi. To znači da čak i u toj fazi razmišljam o kutovima snimanja koji će mi omogućiti postizanje željene snimke. Ne radi se samo o dočaravanju dojma garaže s automobilima za utrke nego i o izradi seta u kojem mogu snimati.

©Simon Carter

Kako pristupate fotografiji nakon što su automobili i set spremni?

Od samog početka inzistirao sam na tome da sve moje slike izgledaju kao da je zaljubljenik u utrke upravo zakoračio u jednu od ovih garaža i uspio snimiti nekoliko drskih fotografija dok nitko nije gledao.

Kako bih to postigao, moram zamisliti da sam visok svega oko 15 cm. Kao minijaturni fotograf imam samo tri kuta za snimanje: stojeći, čučeći nagnut prema naprijed i oslanjajući se na jedno koljeno.

Iz slika se stječe dojam da su na otvorenom, iako znamo da to nije slučaj. Kako to postižete?

Svjetlo. Sve se svodi na upotrebu prirodnog svjetla. Vjerojatno bih mogao retuširati taj efekt, ali preferiram sve napraviti u fotoaparatu.

Pomaže li vam vaše iskustvo profesionalnog fotografa?

Ove setove osvjetljavam na jednak način na koji sam osvjetljavao prave automobile kada sam bio profesionalni fotograf. Što znači da upotrebljavam odbljesak svjetlosti od površina, umjesto da je usmjeravam izravno u automobile. Time se postiže sjajni efekt površine automobila koji možete dobiti samo na otvorenom. No ponekad vas previše znanja može sputavati. Ipak, pokušavam kreirati seriju koja izgleda kao da ju je snimio amater. Stoga se moram podsjetiti da radim stvari za koje znam da nisu pravilne.

©Simon Carter

Ako je netko zainteresiran baviti se stolnom fotografijom, postoji li neki poseban komplet koji mu treba?

Da vam dam predodžbu o tome koliko je tehnološki nezahtjevno, reći ću da prilikom snimanja postavljam fotoaparat tako da sve u setu pomičem do u milimetar precizno sve dok ne bude savršeno. Kako bih to postigao, upotrebljavam vrećicu za povrće iz supermarketa s dvije šake riže kao "vreću s pijeskom" na kojoj balansiram fotoaparat. To je najbolji način jer nema prostora za male stative, a osim toga, fotoaparat bi ionako bio previsoko i kut bi bio pogrešan.

Što je sljedeće?

Mislim da mi sljedeći izazov mora biti američka garaža. To će me zaokupiti par godina.

Ako ste dobili inspiraciju, pregledajte cijeli asortiman minijaturnog svijeta automobilskog sporta Simona Cartera.

Simonov komplet s opremom

Fotoaparati:

Canon EOS 5D

Canon Sure Shot 35mm AF-7

Objektivi:

Canon EF 50mm f/1.2L USM

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Odgovori su uređeni radi jasnoće i prilagodbe brzine.



Razgovor: napisao Mark Blaylock