Cuban fashion and street photography by Sarah Caron using the Canon EOS M5

Kubanski ritam

Sarah Caron francuska je fotoreporterka koja živi u Parizu. Po završetku školovanja, otputovala je na Kubu gdje je 1994. snimila legendarne snimke kojima je započela svoju karijeru profesionalnog fotografa. Otad je radila na brojnim projektima u Africi, Južnoj Americi, Aziji i Bliskom istoku kao suradnica brojnih časopisa, uključujući Time i Paris Match, a dobitnica je i brojnih nagrada i priznanja za svoj bogat umjetnički opus. S njom smo se našli na Kubi, gdje je zauzeta modnim snimanjem, ali ipak je našla vremena da isproba EOS M5, ali i da nam ispriča ponešto o svojoj karijeri i svojem pristupu snimanju sjajnih fotografija.

Počeci

Započeli smo upitavši Sarah što ju je to privuklo životu profesionalnog fotografa umjesto tinejdžerskom snu da postane klasična balerina.

“Od djetinjstva me privlače slike. Roditelji su me vodili u muzeje u kojima sam razgledala djela vrhunskih slikara, koje na mnoge načine smatram fotoreporterima svog vremena. Međutim, voljela sam i balet, a kao tinejdžerica smatrala sam kako bih mogla postati klasična balerina. U to sam vrijeme prvi put posjetila Kubu – kao polaznica baletne škole Alicia Alonso u Havani. Naposljetku je moje fotografsko putovanje nadahnula moja fascinacija poviješću. Dok sam radila na magistarskom radu na temu literature i civilizacije u Španjolskoj i Južnoj Americi, u knjizi fantastičke španjolske fotografkinje Christine Garcie Rodero, Okultna Španjolska (Espana Oculta) otkrila sam njene radove. Nakon toga bilo mi je jasno da se želim baviti fotografijom – nikad nisam imala pitanja niti sumnji u vezi odabira profesije.”

Povratak

Sarah se svojim fotografijama često vraća na mjesta na kojima je već bila...

“Fotografije koje sam snimila kad sam se vratila na Kubu 1994. – prije više od 20 godina – pokrenule su moju karijeru profesionalnog fotografa. Svakom prilikom koja mi se pruži volim ponovo posjetiti mjesta na kojima sam prethodno radila. Ako već intimno poznajete mjesto i njegove ljude, štedite puno vremena. Povratkom na ista mjesta dobivam priliku fotografirati promjene koje je prolazak vremena ostavio na određenom mjestu, ali omogućavam si i istraživanje suptilnih detalja tog društva i njegovih ljudi – što rezultira fotografijama koje odražavati dublje razumijevanje kulture. Ako znaš mjesto, to je korisno i na druge načine – npr., znaš gdje možeš odsjesti i općenito se bolje snalaziš u prostoru. Zahvaljujući čestim posjetima Kubi, sve bolje pričam španjolski, tako da mi mnogi moji prijatelji s Kube ne vjeruju da sam Francuskinja!”

U prvom Sarinom profesionalno uspješnom kubanskom projektu (koji je bio crno-bijeli) može se vidjeti utjecaj crno-bijele fotografije Christine Garcie Rodero. Upitali smo je o kreativnom procesu u pozadini snimanja crno-bijelom tehnikom ili snimanja u boji i o umjetnosti snimanja emocija...

“Na moju odluku da svoj prvi fotografsko-dokumentarni projekt – fotografije kubanskih splavara – snimim crno-bijelom tehnikom utjecali su praktični, a ne nužno kreativni razlozi. Tada još nije bilo digitalnih fotoaparata i radila sam s analognim, a negative i fotografije morala sam razvijati, odnosno izrađivati sama, tako da su mi crno-bijeli mediji bio jednostavniji za rad. Sad kad je to osobni projekt, crno-bijelu tehniku ili rad u boji biram u ovisnosti o tome što svojim fotografijama želim ispričati. Ipak, ne mogu to jednostavno definirati – čini se da je u pitanju intuitivna reakcija na predmetnu temu. Na primjer, svoj rad o imigraciji – temi na kojoj sam radila mnoge godine – nastavila sam u crno-bijeloj tehnici. Naravno, ako radim za časopis, upitam ih što žele i snimam u skladu s tim.”

“Što se tiče načina na koji snimam emocije – iskreno, to ne znam objasniti. Jednostavno provodim vrijeme s ljudima u njihovom okruženju, što mi vjerojatno pomaže razviti potrebnu vezu. Naravno, osvjetljenje u tome ima izuzetno važnu ulogu, što zahtijeva izuzetno strpljenje – jer čekanje na pravi trenutak može trajati iznimno dugo.”

“Ipak, ponekad – naročito ako odrađujete narudžbu – ako nemate dobro osvjetljenje, primjerice zbog kišnog vremena, morate naći način da tu prepreku pretvorite u nešto zanimljivo, a to je pravi izazov. Osim toga, ako radite kao fotoreporter, morate se brzo prilagođavati situacijama koje su često vrlo promjenjive i obuhvaćaju puno više faktora od samog osvjetljenja.”

Sarah je nedavno radila kao modni snimatelj na Kubi – što zvuči puno drugačije od fotografsko-dokumentarnog snimanja u Palestini i Afganistanu, ali za Sarah su razlike manje no što biste mogli pomisliti.

“Dosad sam modne snimke snimala u Pakistanu i na Kubi, gdje one predstavljaju izraz njihovih snova o promjenama. Dizajneri na oba mjesta svoju kreativnost koriste kako bi prenijeli političke poruke – iz te perspektive, mislim da stvari nisu puno drugačije od snimanja priloga na zaraćenim područjima. U obje situacije, dobra fotografija treba prenijeti informaciju, ali na određenoj razini i emocionalno dotaknuti osobu koja ju gleda. To nastojim postići i fotoreporterskim i modnim fotografijama.”

Na ulicama

Osim što je fotoaparatom EOS M5 snimila prekrasne i jedinstvene fotografije iza kulisa modnog snimanja, Sarah je snimala i na ulicama Havane. Upitali smo je što čini dobro uličnog fotografa i kakve bi fotoaparate trebali koristiti.

“Za potrebe ovog projekta odlučila sam se staviti u kožu putnika koji traži prekrasne i iznenađujuće prizore. Za takvu vrstu ulične fotografije treba vam oštro oko kojim ćete uočiti zanimljive i jedinstvene ulične scene, kao i vještina brzog kadriranja i okidanja fotografije. Obično dobivate samo jednu priliku! Osim toga, ne smijete uznemiravati ljude u njihovoj svakodnevici. Dakle, alat koji upotrebljavate mora biti malen, diskretan i brz – baš kao EOS M5. Ima i dodatni bonus u obliku mogućnosti snimanja kvalitetnih RAW datoteka koje možete koristiti za profesionalne potrebe.”

„Uživala sam upotrebljavajući EOS M5. Dugo sam čekala da Canon napravi ovakav fotoaparat – koji će biti lagan, malen, brz, a usto i moćan. Veliki bonus predstavlja i izražena svestranost modela EOS M5. Može se koristiti u raznim situacijama, uključujući modne snimke, reportaže, uličnu fotografije, snimanje arhitekture i pejzaža, a u velikoj mjeri i u raznim uvjetima osvjetljenja. Čak sam uspjela snimiti noćnu fotografiju mora u stilu impresionističkih slikara. Sve u svemu, EOS M5 i ja uspostavili smo sjajan odnos!”