the rule of thirds header

Savjeti za kompoziciju fotografije

Kompozicija je jednostavan postupak slaganja rasporeda objekata u kadru. Kompozicija je kreativna strana fotografije i vrlo je zabavno naučiti pravila, a zatim ih prekršiti!

Za poboljšanje fotografija pogledajte sljedeće savjete i videozapis i primijenite nove ideje tijekom fotografiranja.

  1. 1. Razmislite o objektu – odabir objekta prvi je korak na putu do dobrih fotografija. Tražite zanimljive objekte koji privlače pogled. Što je objekt zanimljiviji, to je fotografija bolja.

  2. 2. Pravilo trećina – pokušajte postaviti objekt izvan središta kadra. Postavljanjem ključnih elemenata uzduž imaginarnih linija koje sijeku kadar na okomite i vodoravne trećine dobit ćete kvalitetnu fotografiju

    Georgy Khabarov, The Drowned World
    Postavljanje objekta izvan središta s prostorom za vesla i veličina kadra privlače interes i pažnju na ovu fotografiju, dok boja kanua predstavlja savršen kontrast boji vode.


  3. 3. Linije vodilje – prirodne vodilje kao što su puteljci, tračnice, zidovi i ograde mogu se koristiti za privlačenje gledatelja u fotografiju. Također je odlično ako postoji zanimljiv objekt prema kojem linija privlači pogled

    Manuel Teixeira, Manhã submersa
    Dijagonale koje se sijeku daju ovoj fotografiji jaku strukturu. Tračnice predstavljaju linije vodilje koje privlače oko u kadar prema dvije osobe koje nude odnose dimenzija.


  4. 4. Kadriranje – stavljanje objekta unutar prirodnog okvira poput vratiju. Drveće, grane ili lukovi također mogu poslužiti kao fokus za privlačenje pažnje na objekt

    Tom La, Into the light!
    Ova fotografija prikazuje kako kadrirani objekt može poboljšati kompoziciju. Upotreba svjetla s otvora i snimanje s tamnom pozadinom fokusira pažnju na objekt. Također primjerite kako Tom La fotografira sa objektom na lijevoj strani i prostorom u koji putuje.


  5. 5. Ispunjavanje kadra – povećajte objekt u kadru prilikom snimanja divljih životinja i portreta. Zumirajte objekt ili mu se približite da biste uklonili neiskorišten prostor oko objekta.

  6. 6. Prostor za kretanje – objekte u pokretu najbolje je fotografirati s prostorom ispred njih. Primjerice ako snimate automobil, pokušajte ga pomaknuti prema bočnoj strani kadra tako da vozilo ima prostor u koji se može kretati.

  7. 7. Dijagonale – Dijagonalne linije koje sijeku okvir stvaraju osjećaj dramatičnosti i kretanja. Uobičajene širokokutne snimke zbog široke perspektive češće sadrže dijagonale. Pokušajte usmjeriti fotoaparat prema gore ili dolje da biste naglasili te linije

    CYRIL NAMIECH, Soupe campagnarde
    Dvije dijagonale, jedna stvorena kutom čamca, a druga potezom zelenih algi koje se rasprostiru uzduž kadra stvaraju snažnu pozadinu fotografije. Fotografiranje odozgo i stavljanje objekta izvan središta uljepšava ovu kompoziciju.


  8. 8. Promjena gledišta – dodajte notu zanimljivosti fotografijama promjenom položaja fotografiranja. Spustite se na koljeno ili stavite fotoaparat na tlo za niske kutove ili držite fotoaparat visoko u zraku ili pronađite vosku točku za pogled odozgo

  9. 9. Tekstura, uzorak i pojedinosti – Bez obzira snimate li pejzaže, prirodu, arhitekturu ili akciju, približite se i potražite teksturu i pojedinosti da biste dodali novu dimenziju fotografijama. Kontrasti boja, simetrija i uzorci mogu se pronaći na gotovo bilo čemu. Otvorite oči i potražite te detalje

    Paulo Dias, lisboa bela com encanto
    Obožavamo način na koji je kadar ispunjen živim bojama i stube koje prolaze kroz scenu prekrasno uokviruju ružičaste cvjetove na drvetu. Ovom slikom dominiraju okomite linije i stvaraju dojam stabilnosti. Primjerite kako je Paulo Dias postavio liniju ulice mrvicu ulijevo od središta.


  10. 10. Odnosi dimenzija – Dodavanjem odnosa između dimenzija naglašavate scenu i dodajete žarišnu točku. To može biti osobito uspješno u fotografijama pejzaža. Ljudski likovi idealni su za to jer su odmah prepoznatljivi.

Ovdje pogledajte videozapis o kompoziciji:

Odaberite objekt i pogledajte koliko različitih kompozicija možete fotografirati pomoću 10 ranije navedenih točaka. Zatim snimite još 10 fotografija istog objekta i prekršite pravila. Primjerice, stavite objekt u središte okvira ili smanjite zum i udaljite se koliko je to moguće. Nemojte zaboraviti snimati vodoravne i okomite slike i provjerite koje najbolje odgovaraju. Uskoro ćete otkriti da postoje bezbrojni načini za kompoziciju fotografija i otkrivanje toga koje tehnike za kompoziciju stvaraju zanimljive fotografije.

Osjećate li se nadahnuto? Snimite fotografiju kompozicije, pošaljite je u Galeriju i možda ćemo je upotrijebiti u sljedećem članku.