GRAFIČKI DIZAJN

Kako bookstagrammeri potiču prodaju ispisa

Otkrijte zašto digitalno ispisivanje knjiga potiče rast prihoda davatelja usluga ispisivanja

PREUZMITE VODIČ

Tiskana knjiga nije mrtva

Ukupna količina digitalno ispisanih knjiga 2022. godine dosegnut će 100 milijardi stranica – pročitajte više o uzbudljivom novom poglavlju u nastavku.

Preuzmite vodič

A woman in a check shirt looks at her smartphone and a man wearing a hoodie and white earphones reads a book on a train

Što je bookstagrammer?

Postoje modni blogeri, "vlogeri" o životnim stilovima i "foodstagrammeri". Sada postoje "booktuberi" i "bookstagrammeri"! Ti specijalizirani knjižni blogeri preplavljuju društvene mreže svojom ljubavlju prema tiskanim knjigama, potiču strast prema čitanju i podržavaju renesansu europskih knjižara.

Tiskane knjige dobile su jaku konkurenciju u obliku e-knjiga, društvenih mreža i općenito digitalne zabave. Nakon naporne borbe s bržim i dostupnijim načinima objavljivanja i konzumacije sadržaja – naročito s obzirom na ograničenja knjiga malih naklada – umjetnost ispisivanja dobila je novo priznanje iz digitalnog svijeta – u obliku bookstagrammera i milijuna njihovih sljedbenika.

Stručno kombinirajući izdavaštvo s digitalnim medijima, svojim društvenim utjecajem promiču ljepotu tiskane riječi – fotografirajući knjige na stiliziranim snimkama ili recenzirajući romane u vlogovima. Ta kombinacija tiska s digitalnom obradom nije tek površna, jer ne ide samo za brojem reakcija i pregleda. Digitalna tehnologija od suparnika tiskanog izdavaštva premetnula se u saveznika. Digitalno ispisivanje donosi bogate mogućnosti vanjskim pružateljima usluga, povećavajući vrijednost postojećih usluga, nudeći nove i privlačeći cijeli novi val klijenata.

Povratak ispisivanja

thebookseller.com procjenjuje da je ukupna tržišna vrijednost tiskanog izdavaštva u Europi nevjerojatnih 36 – 38 milijardi eura. Odstupanja u tečaju britanske funte možda su nedavno utjecala na ukupne prihode od prodaje izdavača, ali prošle je godine samo u UK zarada na tiskanim knjigama iznosila 1,7 milijardi funti (od ukupne prodaje knjiga od 2 milijarde funti).

S rastom prodaje tiskanih knjiga došlo je do zastoja u rastu popularnosti e-knjiga – koje su izišle iz početne faze "nove igračke". Prema podacima agencije Mintel za istraživanje tržišta, 54 % knjiga kupljenih u zadnjih 12 mjeseci bile su tiskane, a samo 24 % digitalne. Mintel očekuje da će prodaja tiskanih naslova i dalje rasti te im predviđa skok od 25 % do 2022., čime bi vrijednost prodaje skočila na 2,1 milijardu funti. Suprotno tome, prodaja e-knjiga za koje je početno uzbuđenje izblijedjelo trebala bi iz godine u godinu rasti tek "marginalno".

Koji je razlog za jak povratak tiskanih knjiga? Jen Campbell (@jenvcampbell) – bookstagrammerica/booktuberica, nagrađivana pjesnikinja i najprodavanija autorica – objašnjava zašto obožava tisak:
"E-knjige sjajne su za putovanja, po pitanju kompaktnosti i s obzirom na to što nude fantastične mogućnosti povećanja teksta onima kojima su potrebne. Međutim, u svijetu u kojemu se naše brojne aktivnosti odvijaju na internetu, knjige nude bijeg od toga, a njihov tiskani oblik to opipljivo predstavlja."

Ljudi vole predviđati "smrt knjige", ali to se neće dogoditi ubrzo.

Jen Campbell pjesnikinja, autorica i booktuberica
Image of a living room with a colourful bookcase across the back wall, two large table lamps on side tables and a two-seater silk sofa in the middle.

Glasna društvena podrška

Booktuberi i bookstagrammeri omiljene knjige dijele putem društvenih mreža kao što su YouTube i Instagram. Takav je sadržaj kojim se promiče životni stil iznimno popularan kod današnje digitalne publike – većina velikih vlogera postigla je status slavnih ličnosti – te može imati nevjerojatan utjecaj na sektore koje podržavaju. "Gledatelji na booktube kanalima traže preporuke onih čiji ukus dijele. U opisima svojih videozapisa ostavljam veze na knjige koje preporučujem i ljudi ih tako mogu kupiti. Gledatelji preko tih veza kupuju oko 600 – 800 fizičkih knjiga mjesečno. To je manji dio knjiga kupljenih preko mojih preporuka, jer mnogi ljudi odlaze u knjižare ili knjige traže sami", kaže Jen Campbell.

A man works at a laptop on a sofa in a living room and a woman sits on a stool surrounded by two piles of books, putting books into a bookcase.

Dio uspjeha booktubinga/bookstagramminga u načinu je na koji balansira između iskrenih recenzija knjiga i briljantnih slika. U digitalnom svijetu u kojemu je internetska estetika sve, dobar izgled pola je dobivene bitke. Umjetnost i vještine uložene u ispisivanje knjiga podrazumijevaju vizualnu dopadljivost tradicionalnog ispisa na digitalnim platformama.

Istaknuta oznaka "#shelfie" dokaz je toga: trend dijeljenja fotografija polica s knjigama prepunih knjiga povezuje bookstagrammere i daje ogromnu fizičku i emotivnu vrijednost tiskanim knjigama. Za razliku od digitalnih knjiga, to su osobne fizičke knjige koje možete pokazati.

Kako booktuberica/bookstagrammerica vidi budućnost tiska i izdavaštva?

"Ljudi vole predviđati "smrt knjige"”, kaže Jen, "ali to se neće dogoditi ubrzo".

Saznajte kako pametne knjige i posebna izdanja potiču rast digitalnog ispisivanja knjiga

Slična rješenja

Istražite više


Otkrijte kako potaknuti rast prihoda kroz digitalno ispisivanje knjiga


RAZGOVARAJTE S NAŠIM TIMOM